Latvijas Republikas Prezidenta Andra Bērziņa tēls nacionālajos dienas laikrakstos „Diena”, „Latvijas Avīze” un „Neatkarīgā Rīta Avīze” (2011. gada jūlijs–2012. gada marts)
Автор
Liepiņa, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Skudra, Ojārs
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Darba mērķis - noskaidrot, kāds ir A. Bērziņa tēls nacionālajos laikrakstos un, kāds tas ir izveidojies Latvijas sabiedrības priekšstatos, kādas ir tēla atšķirības.
Darba teorētiskā daļa balstīta uz literatūru par tēlu, SA lomu tā veidošanā un politiskajā komunikācijā, kā arī uz konstruktīvisma pieeju un simbolisko interakcionismu, kas piedāvā realitātes izpratni un skaidro mediju lomu realitātes veidošanā. Darba pētnieciskajā daļā izmantotās metodes - kontentanalīze, anketēšana un semantiskais diferenciālis.
Kopumā Prezidenta Andra Bērziņa tēls ir pozitīvs gan laikrakstos, gan aptaujāto respondentu priekšstatos un, pēc respondentu domām, arī Latvijas sabiedrībā.
Atslēgas vārdi: tēls, Prezidents Andris Bērziņš, „Diena”, „Latvijas Avīze”, „Neatkarīgā Rīta Avīze”, sabiedrība The aim of the bachelor work was to find out the image of the President of Latvia Andris Bērziņš created by the newspapers, and the image of the President Bērziņš in society of Latvia.
Initially, from the theoretical point of view, there will be given a review of the theory of image, the theory of public relations and political communication.
For investigation of image following methods were used: content analysis, semantic differential, and questionnaire.
The results of the research showed that the image of the President of Latvia Andris Bērziņš is positive both in National Daily Newspapers, and in the society of Latvia.
Keywords: image, Prezident of Latvia Andris Bērziņš, “Diena”, “Latvijas Avīze”, “Neatkarīgā Rīta Avīze”, society