Datubāzes Letonika.lv izmantošanas novērtējums
Author
Ose, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Holma, Baiba
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba temats ir „Datubāzes Letonika.lv izmantošanas novērtējums”. Pētījuma problēma ir tāda, ka ir pieejams kvalitatīvs un uzticams informācijas avots mācību vajadzībām – datubāze Letonika.lv, bet vidusskolēni to reti izmanto. Ar anketēšanas, verbālā protokola un intervijas palīdzību, tiek noskaidroti datubāzes izstrādātāju, kā arī skolotāju, skolēnu un bibliotekāru viedokļi par datubāzes Letonika.lv izmantošanas novērtējumu. Galvenie pētījuma rezultāti ir tādi, ka Lielvārdes novada vidusskolēni, skolotāji un bibliotekāri datubāzi Letonika.lv novērtē apmierinoši. Lai datubāzi Letonika.lv skolotāji, skolēni un bibliotekāri pilnvērtīgāk izmantotu ir nepieciešami daži uzlabojumi, kas būtu jāizstrādā datubāzu izstrādātājiem. Pirmkārt ir jāuzlabo datubāzes dizains, otrkārt ir jāpapildina tās saturs ar dažādiem informācijas avotiem.
Atslēgvārdi: datubāze Letonika.lv, vidusskolēni, lietojamība, derīgums. The topic of the Master thesis is „The Assessment of the Use of the Database Letonika.lv”. The research problem is that it is available in high-quality and reliable source of information scholastic needs – database Letonika.lv but high school students rarely use it. The questionnaire, interview and verbal protocol assistance are used to study the database. Also the opinions from teachers, students and librarians are being assessed. The main findings are that Lielvardes county high school students, teachers, and librarians evaluate database Letonika.lv satisfactorily. For a better use of database Letonika.lv among teachers, students and librarians, some improvements need to be made. Firstly, to improve database design, secondly, to add to the content various sources of information.
Keywords: database Letonika.lv, high – school students, usability, validity