• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sociālo reklāmas kampaņu klipu semiotiskā analīze (2003. - 2013.)

Thumbnail
View/Open
309-43464-Lapinska_Ginta_11035.pdf (1.297Mb)
Author
Lapinska, Ginta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Bērziņa, Liene
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) sociālo reklāmas kampaņu klipu semiotiskā analīze (2003. - 2013.)”. CSDD reklāmas gadu gaitā ir pārliecinājušas reklāmas industriju un auditoriju, tāpēc būtiski ir noskaidrot, kādi ir izmantotie semiotiskie elementi un kā to izmantojums gadu gaitā ir mainījies. Darba mērķis ir izpētīt vienojošos semiotiskos elementus CSDD reklāmas kampaņu klipos no 2003.-2013. gadam. Teorētiskajā daļā aplūkotas tēmas: reklāmas, kampaņas un klipi, sociālā reklāma, šoka un baiļu paņēmiens reklāmā, semiotika un semiotika reklāmā. Metodoloģijā aprakstītas izmantotās metodes: kontentanalīze un semiotiskā analīze. Darba empīrijā veikta 51 CSDD sociālo kampaņu klipu kontentanalīze un semiotiskā analīze. Rezultātā tiks apzināts , kādi ir vienojošie semiotiskie elementi un kā tie gadu gaitā ir mainījušies. Atslēgvārdi: CSDD, reklāma, sociālā reklāma, semiotika, kontentanalīze, vizuālais vēstījums
 
The subject is „Road Traffic Safety Directorate (RTSD) social advertising campaign clip semiotic analysis (2003 - 2013)”. RTA advertisments has convinced the advertising industry and the audience over the years, so it is important to find out what their used semiotic elements are and how their usage has changed over the years. The aim was to explore unifying semiotic elements of social advertising campaign RTA clips during the period 2003-2013. The theoretical part deals with topics as: advertising, campaigns and clips, social advertising, shock and fear advertising technique, as well as semiotics and its use in advertising. Part of the methodology described in the methods used: content analysis and semiotic analysis. The empirical work carried out in 51 of the RTSD social campaign clip content analysis and semiotic analysis. As a result, it will be identified which unifying semiotic elements has changed over the years and how they have changed. Keywords: RTSD, advertising, social advertising, semiotics, content analysis
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20761
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV