Show simple item record

dc.contributor.advisorŠķilters, Jurģisen_US
dc.contributor.authorVilūns, Raivisen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:39:44Z
dc.date.available2015-03-24T07:39:44Z
dc.date.issued2014en_US
dc.identifier.other43529en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20763
dc.description.abstractMaģistra darba mērķis ir noskaidrot lasītāju metaforu uztveri portāla “ir.lv” publicētajās karikatūrās. Metaforu uztvere, kā to norāda E. El. Rafē un Č. Forsvila pētījumi, ir cieši saistīta ar konteksta zināšanām, tomēr pastāv arī uzskats, ka vismaz daļa no metaforām var tikt saprastas un uztvertas universāli. Tādēļ pētījumā tika noskaidrots vai “ir.lv” karikatūrās ietvertās metaforas tiek uztvertas un vai to izpratne ir universāla visiem lasītājiem. Datu atlasei un analīzei tika izmantota vizuālā kontentanalīze, aptauja un daļēji strukturētās intervijas. Aptaujas un interviju analīzē atklājās, ka tikai ¼ no visām metaforām tika izskaidrotas ar portāla redakcijas iecerēto vēstījumu. Tāpat pētījums apstiprināja El Rafē pieņēmumus, ka karikatūrās izmantotās metaforas ir kontekstuāli balstītas notikumos un laikā, un karikatūras pārnese uz citu informācijas telpu vai laiku drastiski var ietekmēt tās uztveri. Tādejādi pētījums ļauj secināt, ka metaforu uztvere karikatūrās ir atkarīga no dažādiem blakus elementiem. Tāpat iegūtie dati liecina, ka ir novērojama sakarība starp ziņu patēriņu un spēju uztvert autora iecerēto metaforas vēstījumu, tomēr pētījumā netika atklāti dati, kas liecinātu, ka izglītības līmenis vai vecums ietekmētu uztveri. Maģistra darba atklājumus var izmantot par pamatu tālākiem mediju vizuālā satura pētījumiem, lai noskaidrotu, vai citu tipu vizuāli metaforiskie vēstījumi tiek uztverti citādāk nekā karikatūrās, tāpat atklājumi lietojami, lai veiktu salīdzinošu pētījumu starp dažādu mediju karikatūrām.en_US
dc.description.abstractThe goal of Master’s thesis is to find out reader perception of metaphors in political cartoons that are published in “ir.lv”. As E. El Refaie and C. Forceville points out the perception of the metaphors is contextual, but there is an opinion that at least part of the metaphors can be perceived and understood universally, to find out if this applies to political cartoons published in ir.lv research was done. Methods used for data gathering and analysis were – visual content analysis, survey and semi structured interview. Research revealed that only ¼ of the metaphors used in “ir.lv” political cartoons were perceived in the way the author intended. El Rafaie theoretical stand point that metaphors in political cartoons are contextually based in news events and time, was proven, because when political cartoons with metaphors were presented without the necessary context the perceived message of the metaphor changed Results of the research allow for conclusion that metaphor perception in political cartoons is strongly influenced by other elements. Also the data gathered suggest that there is a correlation between times spent watching, reading or listening to news and ability to decode the intended metaphoric message that way author wanted. There were not any conclusive proof of correlation between age or educational levels and ability to decode intended message. Findings of the Master’s thesis can be used as a ground base for future research in other types of metaphorical visual messages, also it can be applied for a comparative study of different media political cartoons.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titlePortālā "ir.lv" publicēto politisko karikatūru metaforu uztveres analīzeen_US
dc.title.alternativeAnalysis of metaphor perception in political cartoons published by "ir.lv"en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record