• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rīgas suvenīru nozīme pilsētas zīmola veidošanā

Thumbnail
View/Open
309-44020-Brige_Agneta_ab10191.pdf (1.382Mb)
Author
Briģe, Agneta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Darba tēma ir „Rīgas suvenīru nozīme pilsētas zīmola veidošanā”. Darbs veidots ar mērķi noskaidrot, kādi šobrīd ir Rīgas pilsētu raksturojošie suvenīri, kā tie veicina pilsētas zīmola atpazīstamību pasaulē un kāds ir Latvijas iedzīvotāju nākotnes redzējums Rīgas zīmola attīstībai ar suvenīru palīdzību. Suvenīru uzdevums nav tikai atgādināt par ceļojumu, bet raksturot to vietu, pilsētu, kurā ir būts. Suvenīra mērķim būtu jākalpo kā pilsētas identitātes zīmei, atgādinot un prezentējot pilsētu arī pēc galamērķa sasniegšanas. Darba teorētiskajā daļā apkopota teorija par mārketingu, tūrismu, suvenīriem, vietas zīmolu un tēlu. Bakalaura darba empīrisko daļu veido intervijas un anketa. Atslēgvārdi: Rīga, suvenīri, tūrisms, mārketings, zīmols
 
The theme of the bachelor’s paper is „Importance of souvenirs in the creation of Riga brand”. The study was done with a purpose of finding out what souvenirs best qualify the city of Riga, how they endorse the recognition of Riga in the world and what future vision of the development of Riga brand through souvenirs the people of Latvia have. The purpose of souvenirs is not only to remind of particular journey, but to describe the place one has visited. The purpose of souvenir is to serve as an emblem of a city and a symbol of it in the retrospect of a visit. The theoretical part of the paper includes theory of marketing, tourism, souvenirs, place brand and image. The empirical part of the bachelor’s paper is made of results of interviews and questionnaire. Keywords: Riga, souvenirs, marketing, tourism, brand
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20767
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV