Show simple item record

dc.contributor.advisorLasmane, Skaidrīteen_US
dc.contributor.authorBaltā, Liesmaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T07:39:47Z
dc.date.available2015-03-24T07:39:47Z
dc.date.issued2007en_US
dc.identifier.other5432en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/20789
dc.description.abstractDarbs: “Biotehnoloģiju nozares ētikas komunikācija Latvijas preses izdevumos 1997. – 2006.” aplūko nozares izaicinājumus – straujo zinātnes attīstību, biznesa intereses, sociālās un kultūras vides ierobežojumus, politikas un likumdošanas ietekmes, sabiedrības intereses. Šo nozares ārējo vidi sakārto bioētika. Drukātie mediji atspoguļo biotehnoloģiju nozares ārējo vidi, attīstību, izpratni par bioētiku sabiedrībā, tādēļ tika veikta mediju satura analīze – kontentanalīze. Analizētas 350 publikācijas 10 gadu laikā Latvijas preses izdevumos. Darba centrālais jautājums – vai mediji pilda savu funkciju – informēt sabiedrību bioētikas jautājumos, kāda ir to iespējamā loma problēmu risināšanas procesā, atbildība nākotnes paaudzēm. Bioētikas diskurss sadalīts problēmjautājumos: gēnu terapija, ģenētiski modificētie produkti, klonēšana, eitanāzija, transplantēšana. Rezultāti parāda, ka drukāto mediju biotehnoloģiju ētikas izpratne ir fragmentāras informēšanas stadijā. Atslēgas vārdi: biotehnoloģijas, bioētika, gēnu terapija, klonēšana, eitanāzija, transplantēšana, kontentanalīze.en_US
dc.description.abstractThe paper “Ethical communication of biotechnology industry in press media of Latvia from 1997 to 2006” deals with challanges – the development of research and innovations, the interess of business, cultural, social, political and law influence on this industry. The bioethics could adjust this challanges. T press media are the mirror of biotech industry, to bild the conception about bioethics today and future. For this reasons author analyses cohentent of press media that deals with ethical issues of industry. Totaly 350 publications about issues of this where analysed using. Results indicated that conception of bioethics of press media is on the fragmentary information stage and must have graw the responsibility of safeguarding the needs and interests of future generations.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleBiomedicīnas ētikas komunikācija Latvijas medicīnas žurnālos no 2000. līdz 2006. gadamen_US
dc.title.alternativeEthical communication of biotechnology industry in mass media of Latvia from 1997 to 2006en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record