Dzimtes stereotipu izmantojums reklāmā Latvijas un Maltas sieviešu žurnālos
Author
Āboltiņa, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Priedīte, Inese
Date
2007Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autore savā bakalaura darbā „Dzimtes stereotipu izmantojums reklāmā Latvijas un Maltas sieviešu žurnālos” izvirzīja mērķi noskaidrot, kādi ir raksturīgākie dzimtes stereotipu izmantojumi reklāmā abās iepriekšminētajās valstīs un salīdzināt vai kultūras atšķirības ietekmē arī reklāmas atšķirības, kā arī izvērtēt priekšstatu, kāpēc un kā reklāma sievietēm Maltā atšķiras no reklāmas Latvijā.
Tika izpētīti sieviešu žurnāli Maltā (Pink, FM) un Latvijā (Santa, Una) 2006.gadā. FM un Pink ir divi vienīgie sieviešu žurnāli, kas izdoti Maltā, un, salīdzinot rakstu tēmas, mērķauditoriju un žurnāla dizainu, piemeklēju attiecīgus sieviešu žurnālus Latvijā – Santa un Una.
Ar kontentanalīzes palīdzību darba autore noskaidroja raksturīgāko reklāmas veidus. Ar attēla diskursa analīzi autore sniedza kvalitatīvus secinājumus, par reklāmas daudzveidību vai gluži otrādi – vienveidību. Pētījumā izmantotas arī dziļās intervijas ar reklāmas speciālistiem par reklāmām šajos žurnālos.
Pamatojoties un teorētiskajā daļā izvirzītajām nostādnēm un apkopojot pētījuma rezultātus, autore nonāca pie secinājuma, ka darbā izvirzītā hipotēze – Maltas sadzīve un arī reklāma atsaucas uz katoļu baznīcu, kurai ir spēcīga ietekme, un ka dzimtes stereotipi Latvijas un Maltas sieviešu žurnālos būs atšķirīgi – apstiprinājās daļēji. In this bachelor’s thesis „Usage of gender stereotypes in advertisements of women magazines in Latvia and Malta”, the author has analyzed and compared the most popular usage of gender stereotypes in both countries and if the difference in culture influences advertisement world. Author also wanted to research how and why advertisements in Malta are different from advertisements in Latvia.
There were analyzed women magazines in Malta (Pink and FM) and in Latvia (Santa and Una) form the year 2006. As FM and Pink are the only ones women magazines which are published in Malta, author compared articles and target audience and adapted two women magazines from Latvia – Santa and Una.
With the help of content analysis author found out most popular ways of advertisements. With the help of image discourse analysis author reached qualitative conclusions about advertisements multiplicity or uniformity. In this research there is used also depth interview with experts of advertisements.
Based on the theoretical section and collection of the research results, the conclusion was made, that hypothesis – everyday life in Malta as well as advertisements still are influenced by catholic church, and that gender stereotypes used in commercials in Latvia and Malta’s women magazines will be different – is in part-affirmation to this statement.