Inflācijas problēmu rāmējumi biznesa laikrakstos "Dienas bizness" un "Bizness Baltiji" (2005. ─ 2008.)
Author
Pudenko, Jūlija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Brikše, Inta
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Mana bakalaura darba nosaukums ir «INFLĀCIJAS PROBLĒMU RĀMĒJUMI BIZNESA LAIKRASTOS DIENAS BIZNESS UN БИЗНЕС& БАЛТИЯ (2005 -2008)» Latvijā inflācijas problēmas pēdēja laikā ieņem svarīgu lomu sabiedrības ikdienā, jo tās ietekmē ikviena cilvēka dzīvi. Līdz ar inflācijas radītāju pieaugumu, masu saziņas līdzekļos aizvien biežāk sāk parādīties ziņas par inflāciju, ekonomikas ekspertu viedokļi par izveidojušos situāciju, gan pašu žurnālistu vērtējumus. Taču publikāciju biežums masu medijos ir atkarīgs no paša izdevuma. Bakalaura darba izvēlētas tēmas aktualitāte skaidrojama ar to, ka šī notikuma rāmējums presē atklāj ne vien paša izdevuma viedokli attiecība pret šī notikuma atspoguļojumu, bet arī dod iespēju uzzināt ekspertu viedokli.
Mana darba mērķis ir noteikt faktorus, kas ietekmē inflācijas problēmu rāmējumus.
Teorētiskajā daļā tika skaidrots rāmējums, tās uzbūve, kā arī tiek apskatīta inflācijas teorija, kas palīdz labāk saprast inflācijas pazīmes un sekas.
Pētījuma uzdevums ir identificēt publikācijas, kas veltītas inflācijas problēmām un noteikt faktorus, kas tos ietekmē; veikt rāmējumu un rāmējumus ietekmējošo faktoru salīdzinošo analīzi; salīdzināt rāmējumu tendences ar inflācijas procesa raksturojumus; noteikt inflācijas problēmu rāmējumu izmantojumu biznesa presē;
noskaidrot, vai biznesa laikrakstos, kas iznāk krievu un latviešu valodā, inflācijas rāmējumus ietekmē tas, ka tie ikdienas praksē ir saistīti ar divām informācijas telpām, kurās bieži vien pastāv pretējas notikumu interpretācijas. Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās daļas, metodoloģijas, empīriskās daļas un
secinājumiem.
Bakalaura darba galvenais secinājums ir – kopumā Dienas bizness un Бизнес&Балтия inflācijas rāmējumi ir līdzīgi, tāpēc var konstatēt, ka uz pētniecisko jautājumu – noskaidrot, vai latviešu un krievu biznesa izdevumi piedāvā atšķirīgus inflācijas rāmējumus, jo tie pārstāv atšķirīgas informācijas telpas, var atbildēt noliedzoši. Un rāmējumu atšķirības saistās ar citiem ietekmējošiem faktoriem.
Atslēgas vārdi: laikraksti Dienas bizness un Бизнес & Балтия, rāmējumi, inflācija. The topic of my diploma paper is «THE FRAMES OF THE INFLATION PROBLEMS IN BUSINESS NEWPAPERS DIENAS BIZNESS AND БИЗНЕС& БАЛТИЯ (2005 -2008) ». The inflation issue has become significant in Latvian society lately because it affects everyone’s life. Wherewith the growth of inflation indicators, the mass media has been constantly reflecting this issue by publishing news that concern inflation problems, the opinion of economists, as well as the journalists’ judgements. However, the density of this kind of publications in newspapers does depend on the edition itself. The topicality of the subject of this diploma paper can be explained with the fact that the frames of the inflation issue in mass media not only detects the edition’s opinion concerning this issue, but also provides an opportunity to find out the experts’ attitude.
The aim of this paper is to identify the frames of the inflation problems in business newspapers.
The theoretical part of the paper explains the definition of the frame and its structure; also it describes the theory of inflation, which facilitates better understanding of inflations’ indications and consequences.
The task of the research is to identify the publications in the two above mentioned newspapers that would concern the frames of the inflation issue. The second task is to define the use of the frames of the inflation problems in business newspapers.
The diploma paper contains the theoretical, methodological, empirical parts and the conclusions.
The main outcome of the diploma paper is – in general, the inflation frames in Dienas bizness and Бизнес&Балтия are similar, and therefore the answer to the research question whether Latvian and Russian editions offer different inflation frames due to different information spaces – is negative. The frame differences are related to other influential factors.
Keywords: newspapers Dienas bizness and Бизнес & Балтия, frames, inflation.