Rotaļspēle bērnu saskarsmes iemaņu veidošanās līdzeklis 4-5 gadu vecumā
Author
Fedosejeva, Gaļina
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stašāne, Sandra
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Tēma: Rotaļspēle, bērnu saskarsmes iemaņu veidošanas līdzeklis 4-5 gadu vecumā.
Autors: Gaļina Fedosejeva.
Pētījuma mērķis: pētīt 4-5 gadus vecu bērnu saskarsmes iemaņu veidošanās veicinošus līdzekļus.
Teorētiskajā darba daļā pamatojoties uz E. Fromma, E. Berne, S. Freida, A. Vorobjova J. Kupča, S. Omarovas u.c. zinātnieku teorijām atklāts saskarsmes jēdziens, tā būtība, veidi, struktūra, 4-5 gadus vecu bērnu attīstības īpatnības, rotaļas būtība un veidi.
Pētījuma praktiskajā daļā atspoguļota 4-5 gadus vecu bērnu saskarsmes prasmju veidošanās veicināšanas pieredze Daugavpils pirmskolas izglītības iestādē. Galvenais tās nosacījums ir prasmīga un mērķtiecīga rotaļspēļu atlase, kuras orientētas uz saskarsmes prasmju attīstību.
Rotaļas gaitā izpaužas, katra bērna aktivitāte, iniciatīva, radošā izdoma, kas parādās arī bērna izpratnē un attieksmē pret saskarsmes noteikumiem. Theme: Play as mean of communication skills formation for 4-5 years old children.
Author: Galina Fedosejeva.
The Aim of the Research: to research the means stimulating the communication skills formation for 4-5 years old children.
The communication idea, its essence, kinds, structure, peculiarities of 4-5 years old children development, the nature of play and its kinds are discovered in the theoretical part of the Paper, basing on the theories of the following scientists: E. Fromm, E. Berne, S. Freud, A. Vorobjov, J. Kupcs, S. Omarova etc.
The stimulation experience of formation of 4-5 years old children communication skills in Daugavpils Preschool Education Establishment has been depicted in the practical part of the research. Its main condition is a skilled and determined selection of the playthings (toys), which are focused on the development of communication skills.
Each child,s activity, initiative and creative thinking that appear also in child,s insight and attitude to the communication rules express themselves in the course of playing.