Mazbērnu sensorā attīstība
Author
Jegorova, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Pedagoģijas, psiholoģijas un mākslas fakultāte
Advisor
Stašāne, Sandra
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Darba autors: Anna Jegorova
Zinātniskā darba vadītājs: Mag.ped. Sandra Stašāne
Darba tēma: Mazbērnu sensorā attīstība
Darba apjoms ir 50 lappuses, 13 tabulas, 10 attēli, 28 literatūras avoti, 1 pielikums
Atslēgvārdi: mazbērns, sensorā attīstība, paņēmiens, rotaļa
Pētījuma mērķis: pētīt mazbērnu sensoro attīstību veicinošus līdzekļus
Pētījuma objekts: mazbērnu sensorā attīstība
Pētījuma priekšmets: rotaļnodarbība mazbērnu sensorajā attīstībā
Pētījuma hipotēze: mazbērnu sensoro attīstību veicina mērķtiecīgi organizētas rotaļnodarbības
Pētījuma bāze: Naujenes pirmsskolas izglītības iestādes „Rūķītis” I.jaunākās grupas audzēkņi, viņu vecāki un skolotāji
Diplomdarbs „Mazbērnu sensorā attīstība” ir veltīts pētījumam, kura gaitā bija noteikti sensorās attīstības veiksmīgākie mūsdienu paņēmieni.
Pirmsskolas vecums ir bērna dzīves periods, kad bērns strauji attīstās visās jomās. Īpaši tas attiecas uz sensoro spēju attīstību mazbērnu vecumā. Problēma eksistē arī tāpēc, ka vecākiem trūkst zināšanu par sensoro spēju attīstību bērna dzīvē un to, kā pareizi tas jādara. Skolotāji tikai ciešā sadarbībā ar vecākiem varēs veicināt bērna pareizu attīstību.
Darbā ar novērošanas un aptaujas pētīšanas metodēm tika noteikts mazbērnu sensorās attīstības līmenis un vecāku attieksme pret šo problēmu.
Darbā aprakstītas sensoro attīstību veicinošas rotaļnodarbības un izstrādātas rekomendācijas vecākiem. The author of work: Anna Jegorova
The head of scientific work: Mag.ped. Sandra Stashane
The theme of work: touch development of children of early age
The volume of work: 50 pages, 13 tables, 10 figures, 28 sources of the literature, 1 appendix
The keywords: the child of early age, the touch development, the method and the game
The purpose of research: to study the means promoting touch development of children of early age
The object of research: touch development of children of early age
The subject of research: game employment in touch development of children of early age
The hypothesis of research: touch development of children of early age is promoted by the purposefully organized game employment
The base of research: pupils of first younger group of the Naujenes preschool educational establishment "Rūķītis”, their parents and teachers
The degree work „Touch development of children of early age” it is devoted to study, in course which most successful modern methods of touch development were determined.
Preschool age is the period in a life of the child when the child rapidly develops in the all spheres. Especially it concerns to development of touch abilities at an early age. The problem exists also because the parents do not have enough knowledge of development of touch abilities and how correctly to do that. The teachers can only promote in close cooperation with the parents to successful correct development.
In the work by means of methods of observation and interrogation the level of touch development of children of early age and the attitude of parents to this problem have been certain.
In the work game employments, promoting to touch development are described, and recommendations are developed for parents.