• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Eksakto zinātņu un tehnoloģiju fakultāte / Faculty of Science and Technology
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

HTML5 kā platforma mobilo lietojumprogrammu izstrādei salīdzinājumā ar dzimtajām platformām

Thumbnail
View/Open
302-29651-Puzanovs_Vladimirs_vp09020.pdf (1.036Mb)
Author
Puzanovs, Vladimirs
Co-author
Latvijas Universitāte. Datorikas fakultāte
Advisor
Vasiļjeva, Alina
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Šis darbs ir veltīts mobilo lietojumprogrammu izstrādei viedtālruņiem un planšetdatoriem, kuri ir bāzēti uz Android operētājsistēmas. Darbā tiek apskatītas divas galvenās metodes, pēc kuriem ir iespējams veikt Android lietojumprogrammu izstrādi – hibrīda izstrāde un dzimtā izstrāde. Pētījuma uzdevums ir noskaidrot un aprakstīt katras metodes pamatprincipus, izvērtēt to stipras un vājas puses, kā arī sniegt informāciju par šo metožu izstrādes procesa īpatnībām un atšķirībām. Pētījums pievērš uzmanību vairākiem Android lietojumprogrammas tapšanas aspektiem – izmantotām tehnoloģijām, programmēšanas valodām, izstrādei patērētam laikam, tehniskai sarežģītībai, ienākšanas barjerai u.c. Daļa no darba ir veltīta arī lietošanas pieredzei, kas saistītā ar katras metodes izmantošanu lietojumprogrammas izstrādei. No lietotāja viedokļa tiek novērtētas hibrīda un dzimtās lietojumprogrammas raksturiezīmes – ārējais izskats, ērtība, lietojamība, ātrdarbība.
 
This work focuses on mobile application development for smartphones and tablets that are based on Android operating system. In this work, author takes a look on two main methods that might be used for development of Android applications – hybrid development and native development. The goal of this research is to define and describe the main principles of each method, evaluate its’ strengths and weaknesses, as well as to provide information about features and differences of both methods. The research also takes a look on various aspects of development of an Android application – underlying technologies, programming languages, development time, entry barrier etc. A part of this work is also focused on user experience, which each method provides. Application appearance, convenience, usability and performance are described from end user’s point of view.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/21076
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (EZTF) / Bachelor's and Master's theses [5688]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV