Bērnu mārketinga attīstība Latvijas lielāko pārtikas produktu ražotāju tirgus darbībās
Author
Lūse, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Danovičs, Vadims
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Uzņēmumi visā pasaulē arvien vairāk sāka apzināties bērnu potenciālu tirgū un aktivizē
savu komunikāciju ar bērnu auditoriju. Bērni vienlaicīgi tirgū pilda vairākas lomas kā
patērētāji, iniciatori, ietekmētāji un lēmēji par pirkumu un pircēji šodien un nākotnē, kļūstot
par daudzu uzņēmumu produkcijas pamata patērētājiem.
Ņemot vērā tēmas aktualitāti autore par maģistra darba mērķi izvirza apzināt un analizēt
lielāko Latvijas pārtikas produktu ražotāju aktivitāti bērnu mārketingā, kā arī pētīt bērnu
tirgus segmentu, mērķauditorijas uzvedību ietekmējošos faktorus un mārketinga komunikāciju
kanālus un saturu. Mērķis sasniegts apzinot teorētisko bāzi, analizējot uzņēmumu realizētās
mārketinga aktivitātes orientētas uz bērniem un veicot daļēji strukturētas ekspertu intervijas.
Darba rezultātā veikti secinājumi un apstiprināta darba sākumā izvirzītā hipotēze, ka
Latvijas lielākie pārtikas produktu ražotāji neapzinās bērnu auditorijas nozīmi pilnībā un
nerealizē bērnu mārketinga potenciālu. Autore izstrādājusi priekšlikumus Latvijas pārtikas
produktu ražotājiem bērnu auditorijas pilnvērtīgākai izpratnei un apguvei.
Maģistra darbs sastāv no teorētiskās un empīriskās daļas, tajā ir 107 lapaspuses (bez
pielikumiem), 15 tabulas un 3 pielikumi. Enterprises in the whole world start to realize the huge potential of children audience and create an active communication with them. Children have different roles in market- they are users, initiators, the ones who influence and decide about the purchases and consumers today and in future when they will become the main target audience and product users.
Considering the topical issue, author has broached the objective of master paper to gather information about the Latvian largest food product producers and analyze their activities in children marketing, as well as to research individuality of market segment, the affecting factors that influence the behaviour of target audience and the communication channels and content of marketing to offer suggestions for acquisition of the potential market. The scientific literature, publications of market experts and the previously performed researches have been aggregated for the output of academic base of the paper.
As a result of this paper there are conclusions made and approved the raised hypothesis that the major Latvian food producers do not realize the importance of the children audience. The author has developed propositions for the Latvian food product producers in order to improve understanding of children audience and communication.
Master paper consists of theoretical and empirical parts, it has 107 pages, 15 tables and 3 enclosures.