Latvijas eksporta preču tirgus daļu analīze
Autor
Trušele, Antra
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Gulbe, Māra
Datum
2013Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Darba mērķis ir izpētīt vai Latvijas preču eksporta daļas paplašinās, un kādi preču eksporta pieaugumu noteicošie faktori to ietekmē. Izvirzīta hipotēze: Latvijas eksporta tirgus daļas paplašinās. Hipotēzes apstiprināšanas gadījumā izriet papildus jautājums: kas izraisa šo tirgus daļu paplašināšanos - sektora produktivitāte vai arī ārējā pieprasījuma pieaugums?
Lai sasniegtu darba mērķi tika izvirzīti sekojoši uzdevumi: apkopot teorētisko informāciju par starptautisko tirdzniecību un eksportu; pēc statistikas datiem analizēt Latvijas preču eksporta dinamiku un izmantojot tirgus daļu analīzi, izdarīt secinājumus par hipotēzes pieņemšanu vai noraidīšanu.
Izmantojot tirgus daļu analīzi, autore nonāca pie hipotēzes pieņemšanas. Atbildot uz papildus jautājumu – kas ietekmē šo tirgus daļu paplašināšanos – autore secināja, ka to veicina ārējā pieprasījuma pieaugums.
Atslēgas vārdi: imports, eksports, ārējā tirdzniecība, tirgus daļu analīze, ārējā pieprasījuma efekts, struktūras efekts The aim of this paper is to investigate whether Latvian exports shares are expanding, and what kind of export growth determinants affects it. Hypothesis: Latvian export market share expands. Hypothesis, if it will be accepted, result to additional question: what causes the expansion of the market share – sector productivity or growth in external demand?
In order to achieve the aim of the paper, author has set the following objectives: Analysis of theoretical information about international trade and export; Analyze Latvian export dynamic using statistical data; Use market share analysis to make conclusions about acceptance of the hypothesis.
Using market share analysis, the author came to the hypothesis acceptance.
In response to the additional question - what causes the expansion of the market share – author concluded it is promoted by growth in external demand.
Keywords: import, export, foreign trade, market share analysis, the effect of external demand, the structure effect