Vispārējās izglītības sistēmas attīstības un to ietekmējošie faktori Latvijā
Author
Vikšere, Laura
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Vilka, Inga
Date
2011Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba „Vispārējās izglītības sistēmas attīstība un to ietekmējošie faktori Latvijā” mērķis ir veikt vispārējās izglītības sistēmas izvērtējumu un analizēt to ietekmējošos faktorus, sevišķu uzmanību vēršot administratīvi teritoriālajai reformai.
Izglītības sistēmu ietekmējošie faktori apskatīti izglītības kvalitātes kontekstā. Liela uzmanība darbā vērsta uz izglītībai piešķirtā finansējuma apmēru, kā vienu no izglītības kvalitāti ietekmējošiem faktoriem. Izglītības attīstība lielā mērā skatīta arī valsts ilgtermiņa izaugsmes kontekstā.
Maģistra darba galvenie secinājumi: vispārējai izglītībai piešķirtais finansējuma apjoms nav noteicošais izglītības kvalitāti ietekmējošais faktors; administratīvi teritoriālajai reformai nav bijusi izšķiroša nozīme izglītības reformās; izglītības reformas ir veicinājusi arī ekonomiskā krīze. Aim of the Master thesis „Development of General Education's System in Latvia and Factors that Influence It” is to evaluate the system of general education and analyze the factors influencing it, with particular attention being paid to administrative - territorial reform.
The Factors influencing the system of education considered in the context of quality. Much attention focused on the work of funding amount assign for education, as one of the factors influencing the quality of education. Education largely viewed in the context of national long-term growth.
Main conclusions of master thesis are: the funding amount allocated for general education is not a determining factor influencing the quality of education; administrative - territorial reform has not played a crucial role in education reform, education reform has also contributed to the economic crisis.