Mārketinga komunikāciju tiesiskie aspekti.
Author
Dambe, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Praude, Valērijs
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Maģistra darba tēma ir „Mārketinga komunikāciju tiesiskie aspekti”. Maģistra darba mērķis ir izpētīt mārketinga komunikāciju tiesiskos aspektus, noskaidrot galvenās problēmas šai jomā un konstatēt kāda ir nevēlama komunikācija mārketinga nolūkos saskaņā ar tiesiskajiem aspektiem. Darba ietvaros tiek aplūkota mārketinga komunikāciju ārējā vide un detalizēti analizēti tieši ārējās vides tiesiskie aspekti, kas ietekmē mārketinga komunikācijas. Darbā tiek aplūkoti dažādi mārketinga komunikāciju veidi un negatīvie prakses piemēri tajos, kur ir pārkāptas tiesību normas. Darba ietvaros veikts pētījums, lai noskaidrotu iedzīvotāju un ekspertu viedokli par mārketinga komunikāciju tiesisko vidi, iespējamajiem draudiem un iespējām.
Izstrādājot maģistra darbu, tika izmantotas literatūras un citu informācijas avotu pētīšanas, apkopošanas un analīzes metodes. Pētījums tika veikts, izmantojot kvantitatīvo pētīšanas metodi – anketēšanu un kvalitatīvo pētīšanas metodi - ekpertaptauju. Pētījuma rezultātu apstrādei tika izmantotas statistiskās analīzes metodes.
Maģistra darbs sastāv no trim nodaļām, tajā ir 97 lapas, 22 attēli, 6 tabulas un 6 pielikumi.
Atslēgvārdi: mārketinga komunikācijas, tiesiskā vide, reklāma, pārkāpumi, prettiesiska komunikācija The theme of master’s research paper is „Legal aspects of marketing communication”. The purpose of master research paper is to explore the legal aspects of marketing communications, find out the main problems in this area and to identify what is unwanted communications for marketing purposes in accordance with the legal aspects. In the master’s research paper are inspected external environment issues of marketing communications and directly analyzed in detail the legal aspects of the environment affecting marketing communication. In the paper are inspected different types of marketing communications and negative practices which violate the rules. Research is conducted to find out respondents and expert views on marketing communications regulatory environment, potential threats and opportunities.
Developing master’s research paper was used literatures and other sources of information research, collection and analysis methods. Research was conducted using quantitative research methods - questionnaires, and qualitative research methods - expert survey. For processing results of research methods of the statistical analysis have been used.
Master's research paper consists of three chapters; there are 97 pages, 22 pictures, 6 tables and 6 appendixes.
Keywords: marketing communications, legal environment, advertising, infringement, unlawful communication