• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Latvijas valsts tēla un ekonomiskās diplomātijas mijiedarbība

Thumbnail
View/Open
303-39096-Brice_Ieva_IB09040.pdf (1.044Mb)
Author
Brice, Ieva
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Roze, Ainārs
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir „Latvijas valsts tēla un ekonomiskās diplomātijas mijiedarbība” un tā mērķis ir izpētīt un analizēt valsts tēla un ekonomiskās diplomātijas mijiedarbību Latvijā. Bakalaura darbs sastāv no ievada, 3 nodaļām, secinājumiem, priekšlikumiem, literatūras saraksta, pielikuma. Pirmajā daļā tiek raksturota starptautiskās ekonomiskās diplomātijas, zīmola un valsts tēla teorētiskie aspekti. Otrajā daļā aplūkota Latvijas ekonomiskās diplomātijas un valsts tēla raksturojums. Trešajā daļā aplūkota Latvijas valsts tēla un ekonomiskās diplomātijas veidošanas prakses analīze. Darba apjoms ir 76 lappuses, neskaitot pielikumus, tas satur 2 tabulas, 2 attēlus, 1 pielikumu; izstrādes procesā tika izmantoti 130 literatūras un citi informācijas avoti. Atslēgvārdi: ekonomiskā diplomātija, zīmols, valsts tēls, Latvija.
 
The title of this bachelor paper is "Interaction of Latvian national image and economic diplomacy”. The objective of the thesis is to explore and analyse the interaction of nation image and economic diplomacy in Latvia. The paper consists of introduction, 3 parts, conclusions, suggestions, source of literature and appendix. The first paragraph describes theoretical aspects of international economic diplomacy, the brand and national image. The second part describes the characteristics of Latvian economic diplomacy and national image. The third part deals with interaction of Latvian national image and economic diplomacy. The paper consists of 76 pages, 2 tables, 2 figures, 1 appendix, and is based on 130 sources of literature and information. Key words: economic diplomacy, brand, nation image, Latvia.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/21420
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV