Latvijas eksporta tirgus novērtējums
Author
Drobova, Olga
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Šķiltere, Daina
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Latvijas eksporta tirgus novērtējums ir viens no vadošiem Latvijas ekonomikas ilgtspējīgas attīstības nodrošināšanas pamata posteņiem.
Maģistra darba mērķis ir veikt Latvijas eksporta tirgus novērtējumu un uz tā pamata izstrādāt priekšlikumus turpmākai eksporta tirgus attīstībai.
Ar gravitācijas modeļa palīdzību tiek aprēķināti 2007.-2011.gadu Latvijas potenciālie eksporta apjomi uz katru no 35 pētāmām valstīm un turpmāk tie tiek salīdzināti ar faktiskajiem eksporta apjomiem uz katru no valstīm piecu gadu griezumā. Pamatojoties uz šo divu apjomu salīdzināšanu tiek noteikti potenciālie eksporta tirgi Latvijas eksporta tirgus turpmākai attīstībai.
Maģistra darbā autore sniedz padziļinātu ieskatu arī eksporta tirgus jēdziena būtībā, eksporta tirgus regulēšanas mehānismu darbībā, Latvijas eksporta veicināšanas politikas izpētē, Latvijas eksporta tirgus dinamikas un struktūras analīzē, kā arī eksportu ietekmējošo faktoru izpētē.
Darbs sastāv no 113 lpp., 9 tabulām, 24 attēliem un 6 pielikumiem.
Atslēgvārdi: eksporta tirgus, eksporta veicināšanas politika, eksportu ietekmējošie faktori, gravitācijas modelis. Latvian export market assessment is one of the leading Latvian economy sustainable development basic item.
The goal of the diploma paper is to carry out an assessment of Latvian export market and on that basis develop a future export market promotions.
Gravity model allows to evaluate Latvian potential export markets for years 2007-2011 of the 35 countries and subsequently to compare results with actual exports to each of the countries during investigational five years. Based on this comparison of the two export ammounts – potential and actual, are defined potential export markets for the Latvian export further development.
In this paper author also provides export market definition, the main export market regulatory mechanisms, Latvian export promotion policy research, Latvian export market dynamics and structural analysis, as well as the reseach of the export influencing factors.
Paper consists of 113 pages, 9 tables, 24 figures and 6 appendixes.
Keywords: export market, export promotion policy, export influencing factors, gravity model.