Franšīzes izmantošana Latvijas uzņēmējdarbības vidē
Author
Berdinska, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Skribāne, Irina
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Franšīze, kā uzņēmējdarbības veids Latvijā nav padziļināti izpētīta, nav izdota pilnvērtīga literatūra, kas skaidrotu franšīzes būtību un likumdošanā ir robi, kas ietekmē franšīzes izplatību Latvijā.
Darba mērķis - izpētīt un izanalizēt franšīzes būtību, noskaidrot uzņēmējdarbības veida priekšrocības un trūkumus, izplatību Latvijas uzņēmējdarbības vidē un sniegt priekšlikumus franšīzes attīstības veicināšanai.
Bakalaura darba uzdevumi: izpētīt informāciju par franšīzes vēsturi, izanalizēt franšīzes attīstību un tās veicinošos faktorus, raksturot franšīzes veidus, izanalizēt normatīvos aktus, kas saistīti ar franšīzi, izpētīt franšīzes izmantošanu Latvijas uzņēmējdarbības vidē, dot priekšlikumus, kā uzlabot franšīzes darbību Latvijā.
Autore rakstot darbu secina, ka nav vienotas franšīzes definīcijas un ka pastāv dažādi franšīzes veidi. Lai Latvijā būtu vairāk franšīzes devēji un ņēmēji, tad nepieciešams izveidot vienotu likumdošanu un no valsts puses sniegt lielāku atbalstu uzņēmējie A franchising, as a type of business in Latvia, has not studied in depth, a special literature about franchising basis has not been issued, and the gaps in current legislation exist, thus affecting the spread of franchising in Latvia, and statistical data, summarizing franchisors and franchisees, has not been collected.
The objective of the bachelor study is to analyse and to explore the nature of franchise, to find out advantages and disadvantages of this type of business, to find out the spread of it within the business environment, and to present proposals for franchise development in Latvia.
Tasks of the study are: to explore information about the history of the franchise, franchise development and it’s contributing factors, to describe types of the franchise, to analyses the basis of legislation, and to explore the use of franchise in Lavia, to give suggestions on how to improve the franchising in Latvia.
The author concludes that there is no single definition of a franchise and