• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Ekonomikas un sociālo zinātņu fakultāte / Faculty of Economics and Social Sciences
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Starpkultūru attiecību ietekme uzņēmējdarbības vidē

Thumbnail
View/Open
303-41403-Mihailova_Jekaterina_jm10071.pdf (848.9Kb)
Author
Mihailova, Jekaterina
Co-author
Latvijas Universitāte. Ekonomikas un vadības fakultāte
Advisor
Medne, Ilze
Date
2014
Metadata
Show full item record
Abstract
Mūsdienās kultūras jautājums spēlē aktuālu lomu uzņēmējdarbības veikšanā. Pieaugot valstu ārējai tirdzniecībai, palielinās sadarbība ar ārzemju uzņēmumiem, novedot pie saskarsmes ar citu kultūru, tādēļ svarīgi apzināties kultūras nozīmīgumu šādā situācijā. Diplomdarba mērķis ir noteikt Francijas un Latvijas nacionālo kultūru atšķirību ietekmi uzņēmējdarbības veikšanai otras valsts kultūras vidē. Darbā tiek izmantota statistikas datu analīze ekonomiskās sadarbības nozīmīguma noteikšanai, kā arī zinātniskās literatūras un interviju analīze, pētot Latvijas un Francijas kultūru teorētiska un praktiskā līmenī. Darba gaitā tika secināts, ka Latvijas un Francijas nacionālo kultūru starpā nav krasu atšķirību, pateicoties Latvijas kultūras izmaiņām kopš neatkarības atjanošanas. Pētot abu valstu ekonomisko sadarbību tika arī secināts, ka Francija ir svarīgs ārējās tirdzniecības partneris Latvijai, un abu valstu sadarbību nākotnē būtu nepieciešams attīstīt.
 
Nowadays the cultural issue is important in the business performace. Increase in the foreign trade impacts an interaction with other culture, it means there should be awerness of of culture in this situation. The aim of bachelors thesis is to identify the impact of French and Latvian national culture differences on the business performance in other country's cultural environment. The paper uses statistical analysis to determine the importance of economic cooperation as well as analysis of scientific literature and interviews, studying French and Latvian culture in theory and practice. During work on bachelor thesis it has been concluded that between Latvian and French culture there are no drastic differences thanks to the Latvian cultural changes since independence retrieval. Researching the economic cooperation between the two countries was also concluded that France is an important foreign trade partner for Latvia, and closer cooperation in the future should need to be developed.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/21474
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (BVEF) / Bachelor's and Master's theses [8528]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV