Izglītības pakalpojumu sasniedzamība un skolēnu mobilitāte: Teikas apkaimes piemērs
Author
Gribkovs, Andris
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Krišjāne, Zaiga
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Izglītības pakalpojumu sasniedzamība un skolēnu mobilitāte: Teikas apkaimes piemērs”. Pētījuma galvenie objekti ir Teikas apkaimē esošās vidusskolas – Rīgas Teikas vidusskola un Rīgas 60. vidusskola. Pētījuma mērķis ir izvērtēt izglītības pakalpojuma sasniedzamību un raksturot skolēnu mobilitāti Teikas apkaimē, kas pēdējos gados ir piedzīvojusi strauju infrastruktūras attīstību. Darbs sastāv no divām daļām: teorētiskās daļas, kurā tiek definēts sasniedzamības un mobilitātes jēdziens, kā arī to nozīme izglītības kontekstā un praktiskās daļas, kurā tiek pētīts un analizēts konkrētais Teikas apkaimes piemērs. Pētījums balstās uz kvantitatīvo datu apstrādāšanu, analizēšanu un interpretēšanu. Noslēgumā tiek veikta arī secinājumu daļa, kurā tiek apkopotas pētījuma būtiskākās atziņas. Darbā tiek ietverti arī pielikumi, kuros ilustratīvi atspoguļojas pētījumā izmantotās metodes (anketas).
Darba atslēgas vārdi: Rīga, Teika, izglītības pakalpojuma sasniedzamība, skolēnu mobilitāte. The title of the Bachelor’s work is „Accessibility of educational services and student mobility: the Teika district example”. The main research objects are two secondary schools in Teika region - Riga Teika secondary school and Riga secondary school number 60. The aim of research is to evaluate the reach of education services and characterize student mobility in Teika locality, which in the last few years has experienced rapid development in the infrastructure. The study consists of two parts. The first is theoretical part, in which the concept of accessibility and mobility is defined and viewed in the context of educational services and the second is practical part, in which the research and analysis is focused on the example of Teika district. The research is based on the quantitative processing, analysis and interpretation of the data. At the end of the work there is a section that provides a summary of the main conclusions. The work has also appendices that illustratively show the methods (questionnaires) being used during research.
Keywords: Riga, Teika, accessibility of the educational services, student mobility.