Mazumtirdzniecības plānošana pilsētās: Rīgas piemērs
Автор
Plēpe, Sandra
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Lukstiņa, Gunta
Дата
2012Metadata
Показать полную информациюАннотации
Mūsdienās strauji pieaug mazumtirdzniecības un patērētāju kultūras nozīme pilsētās. Straujā un nekontrolētā mazumtirdzniecības attīstība ir radījusi jaunu pilsētas un publiskās telpas izpratni. Tirdzniecības centri veiksmīgi attīstās kā pilsētas publiski-privātā telpa: patērētāju telpā tiek ienestas pilsētas funkcijas, kas, savukārt, novājina pilsētas vēsturiskos centrus – gan to mazumtirdzniecības, gan vitalitātes ziņā. Mazumtirdzniecības plānošana ir viens no veidiem kā pilsēta var ietekmēta ne tikai mazumtirdzniecības, bet pilsētas kopējo attīstību.
Maģistra darba mērķis ir izpētīt mazumtirdzniecības nozīmi pilsētā un izstrādāt pamatojumu mazumtirdzniecības tīklojuma telpiskai plānošanai Rīgā.
Maģistra darbs ir latviešu valodā un sastāv no 1 sējuma un 12 pielikumiem. Sējuma teksta daļa sastāv no ievada, 6 nodaļām, secinājumiem un priekšlikumiem Rīgas mazumtirdzniecības stratēģijas izstrādei, 28 attēliem, 13 tabulām un izmantotās literatūras un avotu saraksta, kopā 101 lapusēm.
Atslēgas vārdi: mazumtirdzniecības plānošana, mazumtirdzniecības stratēģija, telpiskās attīstības plānošana, pilsēta, tirdzniecības centrs, patērētāju kultūra Nowadays, in cities meaning of retail and consumerisms is rapidly growing. The rapid and uncontrolled retail development has created a new city and public space awareness. Shopping centers are successfully developing as new public-private space of city: the consumer space is carried onto city functions, which weakens the historical city centers - both in terms of retail and vitality. Retail planning strategy is one of the ways city can use to affect not only retail, but also overall development of the city. The aim of Master thesis is to investigate the role of retail in cities and to develop basis for spatial retail network planning in Riga.
Master's thesis is written in Latvian language and consists of 1 volume and 12 appendices. Volume total amount of 101 pages consists of an introduction, 6 chapters, conclusions and proposals for the development of Riga retail strategy, 28 images, 13 tables and the bibliography and list of sources.
Keywords: city, retail planning, retail strategy, spatial planning, shopping center, consumerism