Tirdzniecības ielas kā publiskās telpas plānošanas risinājumi: Tērbatas ielas piemērs Rīgā
Author
Akmentiņa, Lita
Co-author
Latvijas Universitāte. Ģeogrāfijas un Zemes zinātņu fakultāte
Advisor
Šķiņķis, Pēteris
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Kā maģistra darba mērķis tika izvirzīts izstrādāt Tērbatas tirdzniecības ielas kā publiskās telpas plānošanas risinājumus. Darba teorētiskajā daļā autore ir apskatījusi vairākus labas prakses piemērus gājēju zonu izveidei Eiropas pilsētās un dažādas plānošanas pieejas mazumtirdzniecības, gājēju zonu un publiskās telpas izveidei. Tā rezultāta tika definēta integrēta pieeja tirdzniecības ielas kā publiskās telpas plānošanai.
Kā pētījuma metodes tika izmantotas apsekojumi un novērojumi pilsētvidē, gājēju uzskaite un mazumtirgotāju aptauja. Pētījuma rezultāti parādīja, ka Tērbatas ielā ir nepieciešams veikt virkni fiziskās vides uzlabojumu, papildu ielas apmeklētājiem pieejamu funkciju nodrošināšanu visu diennakti, kā arī veicināt gājēju plūsmas pieaugumu. Mazumtirgotāju aptauja galvenokārt parādīja pozitīvu attieksmi pret Tērbatas ielas pārveidošanu, bet salīdzinoši atturīgu nostāju pret iesaistīšanos plānošanas un projekta īstenošanas procesā. Apkopojot un izanalizējot iegūtos pētījumu rezultātus, bija iespējams izstrādāt Tērbatas tirdzniecības ielas kā publiskās telpas plānošanas risinājumus. The aim of this work was to develop planning solutions for the development of Tērbatas Retail Street as public space. The theoretical part of the work looks at several good practice examples of development of pedestrian precincts in European cities and various planning approaches to retail development, development of pedestrian precincts and good public spaces. As a result an integrated approach to planning a retail street as public space was produced.
Research methods used included field surveys and observations, pedestrian count and questionnaire of retailers. The undertaken research shows that there is a great need for improvement of city’s physical environment, provision of additional round the clock activities for people and increase of pedestrian flow. The questionnaire results indicate that retailers generally have positive attitude towards transformation of Tērbatas Street but they are more reluctant to engage into planning and project implementation process. Based on the analysis of the research results, planning solutions are proposed for the development of Tērbatas Retail Street as public space.