Show simple item record

dc.contributor.advisorBicjutko, Tatjanaen_US
dc.contributor.authorSolodovņikova, Jekaterinaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:02:44Z
dc.date.available2015-03-24T08:02:44Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other21407en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22043
dc.description.abstractBakalaura darbs ir pētījums, kas ir veltīts militāro metaforu lietošanai biznesa angļu valodā. Darba mērķis ir izpētīt militāro metaforu lietojumu 12 biznesa redakcijas rakstos, atlasītus no žurnāla „Ekonomists”. Izvirzītie darba uzdevumi ir izpētīt teorijas par metaforām, to veidiem un nozīmēm, savākt biznesa rakstus no žurnāla „Ekonomists”, identificēt militārās metaforas, analizēt un saskaitīt tās. Darbā pielietota kvalitatīvā un kvantitatīvā analīze, kuras mērķi ir fiksēt lietošanas biežumu, skaitu un analizēt iegūtos rezultātus. Analīze parāda, ka jēdzieniskā metafora BIZNESS IR KARŠ attiecas uz visiem parauga tekstiem un tās valodu realizācija ir visbiežāk sastopama redakcionālo rakstu virsrakstos; tādēļ militārās metaforas ir izmantotas virsrakstos, lai ietekmēt lasītāja uztveri. Atslēgvārdi: militārās metaforas, jēdzieniskās metaforas, biznesa angļu valoda, redakcijas raksts, raksts, analīze, biežums.en_US
dc.description.abstractThe bachelor thesis investigates the use of military metaphors in business articles. The aim of this study is to investigate the use of military metaphors in the corpus of 12 business editorials of selected from the journal The Economist. The objectives are to study secondary sources on metaphors, their types and meaning, collect business articles select, identify the military metaphors, analyse and count them. The analysis of metaphors is underpinned by a case study, qualitative and quantitative analysis, the aim of which is to conduct the frequency counts and analyse the results. The analysis demonstrates that the conceptual metaphor BUSINESS IS WAR pertains to all texts of the sample and its linguistic realisation is most frequently found in the titles of editorials; thus from the start military metaphors in the headlines impact the perception of the reader to the editorial. Key words: military metaphors, conceptual metaphor, Business English, editorial, article, analysis, frequency.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleMilitāro metaforu lietojums žurnālā „Ekonomists”en_US
dc.title.alternativeThe Use of Military Metaphors in The Economisten_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record