Autentisku materiālu izmantošana biznesa angļu valodas vārdkopu mācīšanā
Autor
Lukoviča, Anna
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Ozoliņa, Solveiga
Datum
2012Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Vārdkopas ir svarīgas saziņai, jo īpaši uzņēmējdarbības nozarē, taču to pārzināšana bieži vien nav pietiekama. Šī maģistra darba mērķis ir daļējā eksperimentā salīdzināt autentisku un neautentisku materiālu izmantošanas efektivitāti biznesa angļu valodas vārdkopu mācīšanā bakalaura studiju programmas studentiem bez profesionālas pieredzes. Datu vākšanas instrumenti, proti, novērojumi klasē, kursa novērtēšanas anketa un testu rezultāti parādīja, ka tā grupa, kura tika mācīta, izmantojot autentiskus materiālus, demonstrēja labāku progresu nekā tā grupa, kurā tika izmantoti neautentiski materiāli. Tiek secināts, ka autentiski materiāli, kas ir izveidoti, izmantojot angļu valodas korpusu un ar uzņēmējdarbību saistītu interneta vietņu analīzi, veicina studentu vārdkopu pārzināšanas kompetenci, un tie būtu iekļaujami mācīšanā. Atslēgas vārdi: vārdkopas, autentiski materiāli, biznesa angļu valoda, materiālu izstrāde. Collocations are essential for communication, especially in the field of business; however, the knowledge of collocations is often insufficient. The aim of the work is to compare the effectiveness of using authentic vs. non-authentic materials for teaching Business English collocations to bachelor programme pre-experience learners by means of conducting the quasi-experiment. The data collection tools, namely, classroom observation, course evaluation questionnaire and test results showed that the group that was taught the collocations using authentic materials made more considerable progress than the group, in which non-authentic materials were employed. It is concluded that authentic materials designed using corpora and business-related websites analysis facilitate learners’ collocational competence and should be incorporated in teaching. Key words: collocations, authentic materials, Business English, materials development.