• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Krievvalodīgo un čehvalodīgo reklāmu sloganu semantika un atslēgvārdu funkcijas.

Thumbnail
View/Open
306-24162-Tarasjuka_Marina_mt08042.pdf (680.1Kb)
Author
Tarasjuka, Marina
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kurpniece, Rozanna
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Krievvalodīgo un čehvalodīgo reklāmu sloganu semantika un atslēgvārdu funkcijas: maģistra darbs. – Rīga, 2013. – 69 lpp. Darbs veltīts atslēgvārdu pētījumam krievvalodīgo un čehvalodīgo reklāmu sloganos. Pētījuma mērķis ir apsekot kā veidojas semantiskās grupas. Īpaša uzmanība tiek veltīta atslēgas vārdu semantikai un funkcijām sloganos. Darbs sadalīts trīs nodaļās - pirmās divās izklāstīti galvenie teorētiskie jautājumi, kas nepieciešami pētījumam, trešā nodaļa sniedz praktisko daļu, kurā secīgi realizēti izvirzītie uzdevumi, analizēta reklāmu sloganu atslēgas vārdu realizēšana. Pētījums var ieinteresēt filologus, kas nodarbojas ar līdzīgu tematiku, kā arī lasītājus, kas interesējas par doto jautājumu. ATSLĒGAS VĀRDI Реклама, рекламный текст/дискурс, слоган, ключевые слова, функции, семантический аспект.
 
Semantics and functions of basic words in Russian and Czech advertisement slogans: Master’s thesis. – Riga. – 69 p. Thesis is devoted to the research of basic words in Russian and Czech advertisement slogans. Purpose of the research is to study how semantic groups are formed. Special attention is granted to semantics and functions of the key words in slogans. Thesis is divided into three chapters – in the first two chapters main theoretic questions, which are necessary for the research work, are analysed. The third chapter contains the practical part in which there are sequentially realized the put forward tasks to find the basic words in advertisement slogans. Research work can rouse the interest of philologists who are engaged in similar themes as well all the readers who have interest in the present matter. KEYWORDS Реклама, рекламный текст/дискурс, слоган, ключевые слова, функции, семантический аспект.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22086
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6236]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV