Akadēmiskā tīmekļa žurnālu žanra īpatnības
Author
Čekaņņikova, Tatjana
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Cigankova, Nataļja
Date
2008Metadata
Show full item recordAbstract
Šī bakalaura darba mērķis ir izpētīt pieejamo teorētisko materiālu un izvēlēties piemērotāko kvalitatīvo pētījuma metodi akadēmisko tīmekļu kā žanra analīzei, lai pierādītu, ka tiem piemīt gan forumu, gan tīmekļa vietņu īpašības.
Šajā darbā analizēts žanrs kā daudzpusīgs jēdziens no tā attīstības un pašreizējā lingvistiskā statusa viedokļa. Kopumā, dažādu nozaru zinātnieki piekrīt, ka žanri ir tekstuālas kategorijas, kas nepārtraukti attīstās. Akadēmiskā tīmekļa žurnāli ir jauns žanrs, kas joprojām attīstās, bet kuram jau piemīt īpatnības, kas to atšķir no citiem žanriem.
Autore uzskata, ka Batijas metodoloģija (1993) ir vispiemērotākā akadēmiskā tīmekļa žurnālu vispārīgai analīzei. Pielietojot šo metodi, autore atklāja, ka tīmekļa žurnāli ir daudzveidīgi stila un mērķa ziņā, bet tomēr tiem visiem piemīt tādas īpatnības kā neformāls stils un interaktivitāte.
Atslēgvārdi: akadēmiskie tīmekļa žurnāli, sistemātiski funkcionālā lingvistika, žanru teorija, žanra analīze. The goal of the paper is to establish the theoretical background and select the qualitative research method for the analysis of academic weblogs as a genre to prove that they contain features of web sites and forums.
The paper analyses the genre as a multi-facet concept in its development and its present state in linguistics. In general, scholars across disciplines agree that genres are ever-evolving categories. Academic weblog is an emergent genre that already has stabilized features distinguishing it from other genres.
The author assumes that the methodology of Bhatia (1993) is the most suitable for the generic analysis of academic weblogs. Having applied this method, the author has found out that academic weblogs are versatile in style and purpose, yet they share such characteristics as informality and interactivity.
Key words: academic weblogs; Systemic-Functional Linguistics; Genre Theory, genre analysis.