Show simple item record

dc.contributor.advisorKuzmina, Janaen_US
dc.contributor.authorSpandega, Līvaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:02:54Z
dc.date.available2015-03-24T08:02:54Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other29632en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22121
dc.description.abstractŠajā bakalaura darbā ir analizētas filmu reklāmsaukļos lietotās kohēzijas saites. Darba mērķis ir noskaidrot, kā kohēzijas saites palīdz savienot reklāmsaukļus ar pārējām multimodālā teksta daļām. Pētījuma teorētiskajā daļā ir veikta konteksta, diskursa analīzes, multimodalitātes un kohēzijas konceptu salīdzinošā analīze. Darba praktiskajā daļā ir veikta reklāmsaukļu diskursa analīze, pielietojot Halideja un Hasanas (1976) teoriju par kohēziju angļu valodā, kā rezultātā tiek izpētīts, kā reklāmsaukļi tiek savienoti ar attēliem, kuri ir redzami filmu reklāmas rullīšos un plakātos. Analīzē tika iekļauti reklāmsaukļi no 100 filmām angļu valodā. Izpētes rezultāti liecina, ka visbiežāk lietotās kohēzijas saites ir reference un elipse. Ir iespējams secināt, ka reklāmsaukļi, kuros gramatiskās kohēzijas saites netiek izmantotas, kohēzijas efektu panāk vai nu ar leksisku saišu palīdzību vai arī šie reklāmsaukļi eksistē atsevišķi no citām multimodālā teksta daļām.en_US
dc.description.abstractThe cohesive ties used in film taglines are analysed in this bachelor thesis. The aim of this paper is to determine how cohesive ties help to link taglines together with other parts of multimodal texts. The theoretical research method is the comparative analysis of linguistic theories on language functions, context, discourse analysis, multimodality, and cohesion. In the empirical part of the paper, discourse analysis considering Halliday and Hasan’s (1976) theory on cohesion in English is implemented in order to investigate how taglines are connected with images visible on the posters and in the trailers they advertise. Taglines of 100 English language films were analysed. The results of the research show that the most frequently used grammatical cohesive ties are reference and ellipsis. It may be concluded that taglines that do not rely on grammatical cohesive ties either achieve cohesion through lexical devices or they exist separately from the other parts of multimodal text.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectValodniecībaen_US
dc.titleFilmu reklāmsaukļu diskursa analīzeen_US
dc.title.alternativeDiscourse Analysis of Film Taglinesen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record