Show simple item record

dc.contributor.advisorLokmane, Ilzeen_US
dc.contributor.authorNovinska, Aleksandraen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:02:55Z
dc.date.available2015-03-24T08:02:55Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other30340en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22132
dc.description.abstractMaģistra darbā „Svešvārdu izmantošana plašsaziņas līdzekļos” tiek analizēts svešvārdu lietojums plašsaziņas līdzekļos. Svešvārdu apjoma palielināšanās latviešu preses valodā un šī procesa izraisītas izmaiņas valodā padara šo pētījumu īpaši aktuālu. Darbā ir svešvārdu klasifikācija, piemēram, svešvārdi ar sekundāru nozīmi, svešvārdi kā liekvārdības izpausme u. c. Maģistra darbā tiek izskaidrots, kāpēc svešvārdi tiek lietoti preses valodā, kā arī tiek analizēts, kādā veidā svešvārdi ietekmē valodu un valodas lietotāju. Maģistra darba mērķis ir izprast valodas lietotāju motivāciju izmantot svešvārdus, nevis pašvalodas vārdus, un liels piemēru klāsts, kas tika savākts un izanalizēts, ļauj izvirzīt un apstiprināt hipotēzi par svešvārda īpašo pievilcību valodas lietotāju apziņā. Atslēgvārdi: svešvārdi, plašsaziņas līdzekļi, svešvārdi ar sekundāru nozīmi, liekvārdība, svešvārdu prestižs.en_US
dc.description.abstractMaster's thesis on “Loan Words in Mass Media” analyses the use of loan words in mass media. The volume of loan words is increasing in the Latvian press, and the results of this process are changes in language, which makes the study particularly topical. Thesis is a loan words classification, for example, loan words with secondary meaning, redundancy of loan words etc. Master's thesis is explained, why the loan words are used in the press edition, as well as their analyzing how loan words affect language and language user. The goal of master's thesis is to understand the motivation of language user to use loan words, and not to use words from their language, and a great number of examples, that was collected and analyzed, allows nominate and confirm hypothesis about the particular attractiveness of loan words in the language user’s consciousness. Keywords: loan words, mass media, loan words with secondary meaning, redundancy of loan words, the prestige of loan words.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFiloloģijaen_US
dc.titleSvešvārdu izmantošana plašsaziņas līdzekļosen_US
dc.title.alternativeLoan Words in Mass Mediaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record