• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Rīgas teātru reklāmas tekstu struktūra un semantika dažādos vēstures periodos.

Thumbnail
View/Open
306-34124-Griceviča_Alina_ag10100.pdf.pdf (3.331Mb)
Author
Griceviča, Alina
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Kurpniece, Rozanna
Date
2013
Metadata
Show full item record
Abstract
Rīgas teātru reklāmas tekstu struktūra un semantika dažādos vēstures periodos: bakalaura darbs. – Rīga, 2013. – 40 lpp. Darbs ir veltīts Rīgas teātru sludinājuma tekstu struktūras un semantikas izpētei dažādos vēstures periodos. Tās mērķis – apzināt kopīgas un atšķirīgas pazīmes šāda veida tekstiem struktūras un semantikas līmenī. Autors, izmantojot salīdzinošās analīzes metodi, veic teātru sludinājuma tekstu struktūras un semantikas analīzi, iedala un analizē galvenās tēmas un to realizāciju leksikā. Darbs sastāv no divām daļām. Pirmajā daļā tiek apgaismoti teorētiskie pamatjautājumi, kuri ir nepieciešami pētījuma veikšanai. Otrajā daļā, saskaņā ar izvirzītajiem mērķiem, tiek atklātas teātru sludinājuma tekstu struktūras un semantikas īpatnības dažādos vēstures periodos. Pētījums var ieinteresēt filologus, kuri darbojas līdzīgā novirzienā, kā arī visus lasītājus, kuriem interesē dotais jautājums.
 
The structure and semantics of the Riga theater ads different historical periods: bachelor's work. – Rīga, 2013. – 40 p. Work is devoted to a research about structure and semantics of Riga’s theatre ads during different historical periods. The aim is to identify common and distinctive features of this type of texts at the level of structure and semantics. An author, following the method of comparative analysis, conducts the analysis of structure and semantics of theater ads, distinguishes and analyses basic themes and their lexical realization. Work is divided in two parts. The first part is consecrating basic theoretical questions that are necessary for the research. In the second part, in accordance to chosen tasks, the features of structure and semantics of theatre advertisements in different historical periods are revealed. This research can be interesting for philologists, engaged in the similar range of linguistic problems, and also for all readers, who are interested in this
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22165
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6172]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV