Simulācija kā studentu komunikatīvās kompetences attīstības līdzeklis augstskolas līmenī
Autor
Zeļenkova, Nataļja
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Liepiņa, Dace
Datum
2014Metadata
Zur LanganzeigeZusammenfassung
Maģistra darbā “Simulācija kā studentu komunikatīvās kompetences attīstības līdzeklis augstskolas līmenī” pētīts simulācijas pielietojums studentu komunikatīvās kompetences attīstīšanai augstskolas līmenī. Teorētiskajā daļā iztirzātas un analizētas juridiskā diskursa īpatnības, kā arī komunikatīvās valodas apmācības metodes, īpaši pievēršoties simulācijai kā apmācības paņēmienam. Praktiskajā daļā aprakstīts gadījuma pētījums ar detalizētu aptaujas analīzi, izmēģinājuma pētījums, simulācijas ieviešana trešā kursa Biznesa un moderno valodu studentu mācību procesā. Secinājumi balstīti uz pētījuma rezultātiem, kas rāda, ka simulācija ne vienmēr ir veiksmīgs apmācību paņēmiens dotajā mācīšanas/mācīšanās situācijā, jo studenti ne vienmēr ir pietiekami kompetenti juridiskajos jautājumos un procedūrās, un pirms simulācijas nepieciešams sniegt ar simulācijas tēmu saistītu papildus materiālu.
Atslēgvardi: simulācija; komunikatīvā kompetence; juridiskā angļu valoda; augstskolas līmenis The Master Thesis 'Simulation as a Means of Developing Students' Communicative Competence at the Tertiary Level' investigates the application of simulation in the given context. The theoretical part discusses and analyzes peculiarities of legal discourse as well as theories on the communicative language teaching, with a particular focus on simulation as a teaching technique. The practical part consists of a case study description with a detailed analysis of surveys, a pilot research, and implementation of simulation in the study process for third year Business and Modern Languages students. On the basis of findings, simulation is not always a successful educational technique for the given teaching/learning situation as students are not always sufficiently competent in legal matters and procedures and simulation should be preceded by additional input related to the theme of the simulation.Key words: simulation; communicative competence; legal English; tertiary level