• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • A -- Humanitāro zinātņu fakultāte / Faculty of Humanities
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pasaku elementu izmantošana angļu valodas kā svešvalodas mācīšanā

Thumbnail
View/Open
306-37341-Sprukta_Kristine_ks06009.pdf (1.824Mb)
Author
Sprukta, Kristīne
Co-author
Latvijas Universitāte. Moderno valodu fakultāte
Advisor
Mozere, Rasma
Date
2010
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura tēma aplūko dažādus pasaku elementus un to pielietojumu angļu valodas kā svešvalodas mācīšanā. Pētījuma mērķis ir iedrošināt septīto klašu skolniekus radoši izpausties,rakstot pasakas angļu valodā. Bakalaura mērķis ir izpētīt, vai skolēni, rakstot savas pasakas, iespaidojas no esošajām vai arī rada jaunas idejas, lai izpaustu sevi. Darba metodes ir attiecīgās literatūras pētīšana un eksperimentālas mācību stundas kā gadījumpētījuma analīze Aizupes pamatskolā. Tika pierādīts, ka bērni, kas bija piedalījušies ievadsarunā par pasakām, rakstot iespaidojās no dzirdētā, savukārt tie, kuru uzdevums bija tikai uzrakstīt pasaku, izmantoja arī citus elementus un vārdu krājumu. Kopumā skolēni izrādīja interesi par tēmu; tika pierādīts tas, ka skolēni mācās labāk, ja viņiem ir iepriekšējas zināšanas par tēmu un viņi rod atbalstu savā pieredzē. Atslēgas vārdi: angļu valodas kā svešvalodas mācīšana, pasaku elementi, vārdu krājums, radošums  
 
The theme of the thesis examines different elements of fairy-tales and their use in EFL teaching.The aim of the Thesis is to encourage pupils of the 6th and 7th grades to create fairy-tales in English and thus to develop pupils’ creativity.The goal is to examine whether pupils are influenced by the elements and lexis of fairy-tales or they create new ideas to express themselves.The research methods include carrying out a literature review and a case study at Aizupes Elementary School.It was proved that pupils who had participated in an introductory talk about the concept of fairy-tales were inspired by the vocabulary and elements of tales;nevertheless, others whose assignment was only to write fairy-tales had used similar elements and vocabulary to express their creativity.The pupils displayed interest in the topic;it was proved that pupils learn more effectively when they were acquainted with the theme and they could rely on their experience. Key words: EFL teaching, elements of fairy-tales, vocabulary, creativity
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22203
Collections
  • 1 -- Bakalaura un maģistra darbi (HZF) / Bachelor's and Master's theses [6055]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV