Lietišķās angļu valodas mācīšana , izmantojot situāciju analīzi
Author
Velce, Ilze
Co-author
Latvijas Universitāte. Humanitāro zinātņu fakultāte
Advisor
Apse, Vineta
Date
2014Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba pētījuma mērķis ir pierādīt situāciju analīzes efektivitāti lietišķās angļu valodas mācīšanā. Lai sasniegtu mērķi, lietišķā angļu valoda, izmantojot situāciju analīzi, tikai mācīta sešu elektroinženieru grupai. Pēc šī kursa, grupas dalībnieki aizpildīja anketu par situāciju analīzes raksturīgākajām iezīmēm. Pētījuma rezultāti parādīja, ka situāciju analīze ir ļoti veiksmīga metode lietišķās angļu valodas mācīšanā, jo tās laikā studentiem ir jāpielieto savas zināšanas praksē. Tomēr grupas dalībnieki atzina, ka visveiksmīgākās situācijas analīzei ir īstas nevis izdomātas, jo tās sniedz nepieciešamo informāciju diskusijai par situāciju, neiekļaujot mulsinošas detaļas; kā arī tādas situāciju analīzes, kuru analizēšanai studentiem materiāli jāsameklē pašiem. Tika secināts, ka lietišķās angļu valodas mācīšana, izmantojot situāciju analīzi, palīdz uzlabot lietišķās angļu valodas vārdu krājumu, kā arī pilnveidot lietišķās komunikācijas un problēmu risināšanas prasmes.
Atslēgas vārdi: angļu valoda īpašiem mērķiem, lietišķās angļu valodas mācīšana, situāciju analīze, lietišķā komunikācija, lietišķās angļu valodas vārdu krājums. The present Bachelor’s Thesis aims at proving the case study effectiveness in Business English teaching. In order to reach the aim, a group of six professionals in electrical engineering were taught Business English through a case study, and afterwards they completed a questionnaire on the case study characteristics. The results showed that the case study is a very successful method in Business English teaching as it asks the students to put their knowledge into practice. However, the learners admitted that the most successful cases are real not invented, giving the necessary facts for the discussions without any confusing details, and those cases that ask learners to find the materials for the discussion themselves. To conclude, teaching Business English through case study helps to improve Business English vocabulary and enhance business communication and problem solving skills.
Key words: English for Specific Purposes (ESP), Business English, teaching, case study, business communication, Business English vocabulary.