Show simple item record

dc.contributor.advisorVrubļevska, Kristīneen_US
dc.contributor.authorLudborža, Lindaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Medicīnas fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:03:35Z
dc.date.available2015-03-24T08:03:35Z
dc.date.issued2012en_US
dc.identifier.other20738en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22369
dc.description.abstractBezrecepšu zāļu reklāma bieži cilvēkus ieinteresē, piesaista, un tādā veidā mudina iegādāties reklamētās zāles. Zāles ir īpašs produkts, tās palīdz glābt dzīvības, ārstēt slimības un atvieglot ciešanas, vienlaikus, nepareizi lietotas, var nodarīt lielu ļaunumu cilvēka veselībai. Maģistra darba mērķis ir noskaidrot bezrecepšu zāļu reklāmas ietekmi uz cilvēku. Pētījuma rezultāti liecina, ka sarežģītās ekonomiskās situācijas dēļ Latvijā vairums vidējā līmeņa iedzīvotāji izvēlas pašārstēšanos un bieži bezrecepšu zāles iegādājas reklāmas iespaidā. Kā pierāda veiktās aptaujas rezultāti, 78% no respondentiem ir iegādājušies zāles reklāmas iespaidā, taču liela daļa, pirms zāļu iegādes konsultējas ar farmaceitu, kas pierāda farmaceitu būtisko nozīmi ārstniecības procesā. Pētījuma gaitā veiktā literatūras avotu analīze parādīja, ka kopumā pasaulē iepirkšanās interneta aptiekās kļūst arvien populārāka. Eiropā internetā tiek realizēts ap 8% zāļu un pasaulē ap 10% (1). Tāpat ir paredzams, ka šis īpatsvars ar laiku tikai pieaugs, pateicoties informācijas tehnoloģiju attīstībai un ar vien pieaugošajam interneta lietotāju skaitam. Līdz ar to arī pieaug to iedzīvotāju skaits, kuri pakļauj sevi riskam ne tikai iztērēt līdzekļus par dažkārt apšaubāmas izcelsmes produktiem, bet arī iedzīvoties nopietnās veselības problēmās, kas ir viens no būtiskākajiem riskiem, ar kuru potenciāli var saskarties ikviens iedzīvotājs, kas iegādājas medikamentus internetā vadoties pēc daudzo reklāmu vilinošajiem piedāvājumiem. Lai arī reklāma veic informatīva rakstura uzdevumu, kas pēc būtības ir pozitīvi attiecībā pret potenciālo patērētāju, tomēr, tā ne vienmēr ir objektīva, jo dažkārt tos speciālistus (ārstus, profesorus), kas savu viedokli pauž masu medijos, profesionālajā presē, kolēģiem, pacientiem – sponsorē zāļu industrija, kas ir acīmredzams interešu konflikts. Līdz ar to nav zināms vai šo speciālistu viedoklis vienmēr ir tik neatkarīgs. Atslēgas vārdi: reklāma, bezrecepšu zāles, aptieka, zāļu iegāde internetāen_US
dc.description.abstractUsually people are interested in non-prescription medicines advertisements; it attracts them, by this encouraging buying advertised medicines. Medicine is as special product, it helps to save lives, heal illnesses and alleviate the suffering, while, used improperly can cause a great harm to human health. Purpose of Master thesis is to determine non-prescription medicines advertisements impact on people. Results of the research showed that because of the complicated economic situation in Latvia majority of the average residents choose self-medication and often purchase non-prescription medicines under the influence of advertisements. As evidenced by survey results – 78% of all respondents have bought medicines under the influence of advertisements, however mostly, before making a purchase; respondents consulted with pharmacist, which proves an important role of the pharmacist in the treatment process. During the research, analysis of literature sources showed that in overall shopping in the online pharmacies is becoming more and more popular in whole world. In Europe about 8% of all medicines are sold on the Internet, world ratio is around 10% (1). Also, due to the fact that information technologies develop with every day and number of internet users is growing, it is expected that this proportion will only increase over time. Consequently, the number of people who risk not only to spend funds for the sometimes dubious products, but also to incur some serious health problems, is growing as well, which is one of the most significant risks, which could potentially affect every resident who purchases medicines over the Internet, guided by many tempting offers of advertisements. Although the advertisement performs the task of informational purposes, which in itself is positive with respect to potential consumers, however, it is not always objective, because sometimes those professionals (doctors, professors), who expresses their views in the media, to the professional press, colleagues, patients – are sponsored by the drug industry, which is an obvious conflict of interest. Thus, it is unknown whether view of these professionals is always so independent. Keywords: advertising, non-prescription medicine, the pharmacy, buying medicines onlineen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectFarmācijaen_US
dc.titleBezrecepšu medikamentu reklāmas ietekme uz cilvēkuen_US
dc.title.alternativeInfluence on patient of advertisment of nonprescription medicationsen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record