Show simple item record

dc.contributor.advisorBērziņš, Ingusen_US
dc.contributor.authorMače, Zaneen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:03:59Z
dc.date.available2015-03-24T08:03:59Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other12538en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22501
dc.description.abstractAugot interneta lietotāju skaitam, pieaug arī interneta kā jaunā masu medija popularitāte, tāpēc bakalaura darbā “Nacionālo ziņu atlase portālos „Delfi”, „Apollo” un „Tvnet” no 2006.gada līdz 2009.gadam:” autore vēlējās noskaidrot, kā laika posmā no 2006. līdz 2009.gadam ir mainījies portālu Delfi, Apollo un Tvnet saturs. Autore vēlējās noskaidrot, vai portālu Delfi, Apollo un Tvnet dienas kārtība saskan ar ziņu aģentūru un sabiedrisko attiecību speciālistu veidoto dienas kārtību, kā arī to, vai, augot jauno mediju popularitātei, pieaug arī portāla žurnālistu iniciēto ziņu skaits. Pētījumā apskatīta viena nedēļa 2006., 2007., 2008. un 2009.gadā. Lai sasniegtu izvirzītos mērķus, autore veica visu trīs portālu nacionālo ziņu kontentanalīzi, kuras mērķis bija noskaidrot, cik no kopējo ziņu skaita portālos ir ziņu aģentūru ziņas, sabiedrisko attiecību speciālistu izsūtītie paziņojumi, oriģinālziņas un citu avotu (laikrakstu, televīziju, radio) informācija. Pētījuma rezultāti liecina, ka sabiedrisko attiecību speciālistu veidotā dienas kārtība un ziņu aģentūru dienas kārtība saskan ar interneta portālu dienas kārtību. Autore noskaidroja, ka portālu redakcija dod priekšroku valsts sektorā strādājošo sabiedrisko attiecību speciālistu paziņojumu publicēšanai, savukārt ziņu aģentūru informāciju izmanto, lai operatīvi informētu lasītājus par jaunumiem. Pētījuma galvenie secinājumi ir – lai gan portālu saturu lielākoties veido ziņu aģentūru un sabiedrisko attiecību speciālistu paziņojumi, to publicēšanai portālu redakcija pieiet kritiski. Autore secināja, ka pamatā interneta portāli savā ziņā veic ziņu aģentūru funkcijas, piedāvājot plašu ziņu klāstu tiem interneta lietotājiem, kuriem nav pieejamas ziņu aģentūras, kuru pakalpojumi ir par maksu. Atslēgvārdi: interneta portāli, dienas kārtība, ziņu aģentūras, oriģinālziņas, sabiedriskās attiecības.en_US
dc.description.abstractPopularity of Internet as a new mass media is growing along with the growing number of Internet users. The aim of the research is to find out how the content of Latvian national websites Delfi, Apollo and Tvnet has changed during the period from 2006 till 2009. In bachelor work “National news selection in Internet portals "Delfi", "Apollo" and "Tvnet". Years 2006─2009” the author wants to size up the situation of the content in websites Delfi, Apollo and Tvnet and to find out if the agenda of website agrees with the agenda of news’ agencies and public relations’ sector, as well as to realize if growing popularity of the new mass media increases the news initiated by website journalists’. To reach the aims of the research the author used the methodology of the content analysis in three website with the purpose to count news made by the news agencies, materials from public relation specialists, original materials and information from the other canals (newspapers, TV, radio). Results of the research testify that the agenda made by the public relations’ specialists and the news agencies agree with the agenda of the Internet website. The author found out that the editorials of website prefer the information produced by the public relations’ specialists working in public sector. While the information produced by the news agencies is used to inform the users of website operatively. The main conclusion of the research is - although the content of website mainly is made of information from the public relations sector and news agencies, the editorial looks critically before publishing it. The author educes that website fulfil the functions of news’ agencies offering the wide choice of information to the users who don’t have the access to paid services of the news’ agencies. Keywords: Internet website, news agency, public relations, agenda, newsen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleNacionālo ziņu atlase portālos "Delfi", "Apollo" un "Tvnet" no 2006. gada līdz 2009. gadamen_US
dc.title.alternativeNational news selection in Internet portals "Delfi", "Apollo" and "Tvnet". Years 2006 ─ 2009en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record