Vardarbība pret bērnu ģimenē: sociālās reklāmas kampaņas "Noliec siksnu" un auditorijas viedokļu analīze
Author
Dimdiņa, Zane
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Tunne, Ineta
Date
2009Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba tēma ir „Vardarbība pret bērnu ģimenē: sociālās reklāmas kampaņas „Noliec siksnu” un auditorijas viedokļu analīze”.
Pētnieciskā problēma bija noskaidrot, vai Latvijas ģimenēs pastāv tendence audzināt bērnu to fiziski ietekmējot- kā ar to cīnīties. Līdz ar to kā pētījuma mērķis tika izvirzīts noteikt vecāku attieksmes pret bērnu fizisku sodīšanu, tās cēloņus un sociālās reklāmas kampaņas „Noliec siksnu!” efektivitāti auditorijas attieksmes maiņas panākšanā.
Pētījuma lauks bija reklāmas aģentūras „DDB” un NVO „Dardedze” veidotā sociālā reklāmas kampaņa „Noliec siksnu”, kuras efektivitātes noteikšanai tika pielietota respondentu anketēšana, reklāmas kampaņas reklāmu semiotiskā analīze, intervijas, kvantitatīvā interneta forumu diskusiju kontentanalīze.
Atslēgas vārdi: sociālā reklāma, vardarbība pret bērnu, fizisks sods. The title of the written bachelor is "Child abuse in a family: analysis of the social advertising campaign 'Put down the belt' and audience attitudes".
Research question was to find out is there a tendency to raise a child using physical penalties in Latvian families and how to fight against it. The aim of the bachelor was to define the parental attitudes towards using physical penalties to a child, examine the effectiveness of the campaign ‘Put down the belt’.
The area of the research was campaign ‘Put down the belt’, made by advertising agency ‘DDB’ and NGO ‘Dardedze’. To examine the effectiveness of the campaign, questionnaire of respondents, semiotic analysis of the advertising campaigns ads, interviews, quantitative contentanalysis from discussions on the Internet were used.
Key words: social ad, child abuse, physical penalty