Show simple item record

dc.contributor.advisorTisenkopfs, Tālisen_US
dc.contributor.authorLabāne, Danijaen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:03:59Z
dc.date.available2015-03-24T08:03:59Z
dc.date.issued2009en_US
dc.identifier.other12941en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22506
dc.description.abstractMaģistra daba „Pārtikas kultūras dinamika Latvijā” mērķis ir novērtēt pārtikas kultūras dinamiku caur patēriņa izmaiņām, apzināt jaunākās inovācijas pārtikas kultūras kontekstā, kas mājsaimniecības līmeni ietekmē caur jaunu aģentu ienākšanu, kā arī censties interpretēt un nonākt pie zināmiem skaidrojumiem. Maģistra darba hipotētiskie uzstādījumi: -jaunais aģents – lielveikals homogenizē pārtikas patēriņa tendences un liek adaptēt jaunu dzīvesstilu; -lielveikalu plašā attīstība reizē ar alternatīvo pārtikas ražošanas un izplatīšanas formu evolūciju (bioloģiskā pārtika, tiešā tirdzniecība, vietējas izcelsmes pārtika utml.) sekmē pieprasījumu pēc alternatīvās produkcijas, radot iespēju nostiprināt zaļā patēriņa nišu; -pārtikas izvēli un paradumus nosaka zināšanas, dzīvesstila modeļi, ekoloģiskie apsvērumi, kas reprezentē pārtikas kultūru noteiktā sabiedrības kontekstā. Empīriskā materiāla iegūšanai izmantotas strukturētās intervijas ar respondentiem, lai caur patēriņu un indivīda uzvedību konstatētu galvenās pārtikas kultūras tendences. Turpretī pārtikas kultūras dinamika tiks analizēta caur patēriņa un uzvedības maiņu, kā arī jaunu aģentu ienākšanu Latvijas tirgū. Izvēršot secinājumus apstiprinās darba sākumā izvirzītās hipotēzes, kas norāda uz pārtikas kultūras dinamiku. Atslēgas vārdi: jaunu aģentu ienākšana, pārtikas patēriņa uzvedības maiņa, strukturētās intervijas.en_US
dc.description.abstractMaster’s thesis „Food culture dynamics in Latvia” objective is to estimate food culture dynamics through consumption changes, explore newer innovations in the food culture context, which in household’s level affects through the new agent entering, try to interpret and came to some explanations. Master’s thesis hypothetical settings as follows: ­new agent – supermarket homogenize food consumption trends and adapt new lifestyle; ­extensive development of supermarkets together with alternative food production and evolution of distribution forms (biological food, direct trading, local food etc.) further alternative food demand growing, which indicates the possibility to establish green consumption niche; ­food choices and habits determine knowledge, lifestyle models, ecological considerations which represents food culture in a given society context. In order to define the main food culture trends through consumption and behavior, for empiric material obtaining is used structured interviews. However food culture dynamics is analyzed through consumption and behavior changes as well as through new agent entering Latvian market. Deploying of conclusions can approve main hypotheses which indicate food culture dynamics. Key words: new agent entering, food consumption behavior changes, structured interviews.en_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectSocioloģijaen_US
dc.titlePārtikas kultūras dinamika Latvijāen_US
dc.title.alternativeFood culture dynamics in Latviaen_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/masterThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record