• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

Pašapkalpošanās sistēmas bibliotēkās

Thumbnail
View/Open
309-13146-Gredzena_Igeta_ig07136.pdf (1.805Mb)
Author
Gredzena, Igeta
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mūze, Baiba
Date
2009
Metadata
Show full item record
Abstract
Maģistra darbs „Pašapkalpošanās sistēmas bibliotēkās” ir pētījums par pašapkalpošanās fenomena attīstību dažādos sabiedriskos sektoros, priekšplānā izvirzot bibliotēku jomu. Pētījumā tuvāk apskatīti pašapkalpošanās sistēmu veidi - pašapkalpošanās izsniegšanas/saņemšanas automāti, grāmatu un citu resursu nodošanas automāti un grāmatu un citu resursu šķirošanas roboti. Apskatīti Latvijas bibliotēkām piemēroti pašapkalpošanās tehnoloģiskie risinājumi, pētīta bibliotēkas lietotāju attieksme un gatavība jauno tehnoloģiju pakalpojumu ieviešanai bibliotēkā. Pētījumā iegūtie rezultāti liecina, ka Latvijas bibliotēku lietotāji un speciālisti atbalsta pašapkalpošanās sistēmu ieviešanu. Latvijas bibliotēkām ir pieejami piemēroti pašapkalpošanās sistēmu tehnoloģiskie risinājumi. Atslēgvārdi: pašapkalpošanās, pašapkalpošanās sistēmas, pakalpojumi, lietotāji.
 
The master’s thesis „Self-service systems in libraries” is a research on the development of the self-service phenomenon in various spheres of the public sector, having libraries under the spotlight. In the research, different kinds of self-service systems are investigated in detail – self-service, reception and sorting machines of books and other resources. Technological self-service solutions suitable for libraries in Latvia are examined and library users’ attitude and readiness for introduction of new technologies are studied. The results achieved in the research testify library users and staff support introduction of self-service systems. There are appropriate technological solutions of self-service systems available for libraries in Latvia. Key words: self-service, self-service systems, services, users.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22508
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV