Politisko partiju „Jaunais Laiks”, „Pilsoniskā Savienība”, „Saskaņas Centrs” un „LPP/LC” politiskā komunikācija pirms 2009. gada Rīgas Domes vēlēšanām
Author
Gromova, Ksenija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Runcis, Andris
Date
2010Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darba nosaukums ir „Politisko partiju „Jaunais Laiks”, „Pilsoniskā savienība”, „Saskaņas Centrs” un „LPP/LC” politiskā komunikācija pirms 2009.gada Rīgas Domes vēlēšanām”.
Darbā ir izvirzīta hipotēze – „Preses selektīvais atbalsts nodrošināja politisko partiju pārstāvniecību Rīgas Domē, jo partijas veidoja efektīvu politisko komunikāciju, izmantojot noteiktus preses izdevumus”.
Bakalaura darba mērķis ir noskaidrot, cik lielā mērā politiskā komunikācija, kas norisinās caur presi ietekmē vai neietekmē vēlētāja izvēli un līdzdalību pašvaldību vēlēšanās, kā arī izpētīt Rīgas Domē ievēlēto politisko partiju efektīvu/neefektīvu politisko komunikāciju „karstākajā” pirmsvēlēšanu periodā – mēnesi pirms Rīgas Domes vēlēšanām (06.maijs -06.jūnijs, 2009.), kas aktualizējas populārākos preses izdevumos.
Problēmjautājums ir „cik efektīva ir politiskā komunikācija pirms vēlēšanām, kas norisinās caur noteiktiem preses izdevumiem?”
Bakalaura darbs sastāv no ievada, kur tiek formulēta pētījuma aktualitāte, pētījuma mērķis un pētījuma periods, teorētiskās daļas, kas satur pētījuma teorētisko bāzi, empīriskās daļas, kurā tiek pētīta pētījuma tēma un darbā izvirzītā hipotēze, nobeiguma daļas, kurā ir atrodami noslēguma secinājumi, kā arī no izmantotās literatūras un avotu saraksta un pielikuma, kas satur bakalaura darbā izmantotus vizuālus attēlus, grafikus un diagrammas.
Apkopojot pētījuma gaitā iegūtās atziņas, autore nonāk pie secinājuma, ka politisko partiju komunikācija būtiski pastiprināta priekšvēlēšanu laikā, kur masu mediji ieņem centrālo vietu politiskās komunikācijas aktualizēšanā un veidošanā. Bakalaura darba autore konstatē, ka darbā izvirzītā hipotēze pierādās, jo, prese ir bijis efektīvs masu medijs, kas nodrošināja noteikto partiju ievēlēšanu Rīgas Domē. Autore uzskata, ka presē publicētā informācija ir viens no noteicošajiem ietekmes faktoriem vēlētāja izvēles noteikšanā, taču viennozīmīgi ne vienīgais un svarīgākais, turklāt, masu medijos publicētā informācijas kvalitāte var apstiprināt, apgāzt vai likt šaubas vēlētāja izvēles noteikšanā. The title of the research paper is Political party’s „Jaunais Laiks”, „Pilsoniskā savienība”, „Saskaņas Centrs” and „LPP/LC” political communication before Riga city Council election in 2009.
The hypothesis of research paper is The press’ selective support provided the representation of political parties in Riga city Council because parties were forming effective political communication using definite press edition.
The aim of research paper is to clarify what is the impact of political communication which is proceeding through the press on voter’s choice and participation in municipal elections and as well to explore in Riga city Council elected parties’ effective/not effective political communication in hottest preelection period (from 06 May-06 June 2009) which is shaped through most popular press in Riga.
The research paper’s posed question is How efficient is the political communication during the preelection period which is accomplishing through the exact press editions?
The research paper consists of the introduction part which tells about research paper’s topicality, the aim of research paper and the period; the academic paragraph which contains research’s theoretical basis; empirical part where is investigated the hypothesis of paper, the conclusion which compromises closing conclusion and the findings. The paper contains bibliography list, index and appendix as well.
The research work’s author concludes that political communication of political parties essentially is increased during a preelection time and the mass media takes the central place forming and updating political communication. An author observes that the projective hypothesis proves as press was an efficient mass media type which provided definite parties’ election in Riga city Council. An author considers that published information in the press about elections and political parties is one of ruling factor but not the only and leading one. Furthermore the quality of information is published in mass media can approve, invert or cause doubts in determination of the voter’s choice.