Sieviešu žurnālu Lilit un Cosmopolitan pirkšanas paradumu analīze
Автор
Funka, Līga
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Stašāne, Lolita
Дата
2010Metadata
Показать полную информациюАннотации
Bakalaura darba tēma „Sieviešu žurnālu Lilit un Cosmopolitan pirkšanas paradumu analīze” ietver pētījumu, kura mērķis un uzdevums ir izprast abu mediju auditorijas vajadzības un žurnāla iegādes paradumus: kāda nozīme šiem medijiem ir katras lasītājas ikdienā, ar kādiem paņēmieniem tie pievērš un notur konkrētās auditorijas uzmanību.
Bakalaura darba teorētisko daļu veido divas nodaļas. Pirmajā nodaļā aplūkots mārketinga jēdziens, balstoties uz mūsdienu mārketinga pamatlicēja Filipa Kotlera un ievērojamā biznesa konsultanta Pītera Drukera definīcijām.
Otrajā nodaļā apskatīta komunikācijas pētnieka Denisa Makveila mediju teorija, Harolda Lasvela komunikācijas modelis, pētnieka Martina Allora auditorijas un mediju analīze, kā arī plašsaziņas līdzekļu ietekme uz auditoriju, konkrēti Hermes Jokes skaidrojums par mediju ietekmi uz indivīda subjektivitāti un sieviešu žurnālu lasīšanas paradumiem. Ietverti arī teorētiķa Herberta Blūmlera un sociologa Eliha Katza pētījumi par vajadzību apmierināšanu medijos, kā arī lietojuma un apmierinājuma teorijas.
Darba metodoloģiju veido trīs kvalitatīvās pētījumu metodes: 1) intervija; 2) anketēšanas metode; 3) fokusgrupas intervija.
Bakalaura darba mērķis – atrast apstiprinājumu pētnieciskajam jautājumam: „Kāda ir iespēja, ka žurnāla Cosmopolitan lasītāja kādreiz kļūs par Lilit lasītāju?”
Atslēgas vārdi: medijs, auditorija, Cosmopolitan, Lilit, pirkšanas paradumi, motīvi. The issue of the bachelors’ thesis is „the purchasing habits of women’s magazines Lilit and Cosmopolitan”, which includes a research, whose purpose is to understand the needs of both media audiences and the habits of purchasing magazines. What role do the media take in every reader everyday life; with what kind of methods does the media captures the attention of the audience and holds it.
The theoretical part of the bachelors’ thesis is split in to parts. In the first part a marketing idea is discussed (Peter Drucker marketing conception’s explanation etc.).
In the second part the media theory is discussed after Denis McQuail. Then follow Harold Laswel’s communication model, the research of audience and media by Martin Allora, and media influence on audiences. There is mentioned an explanation by Hermes Jokes about the influence of media on the subjectivity of an individual and about the habits of woman reading magazines. Blumler and Katz give their opinion about satisfying a need in the media; theories about the use and satisfaction.
The methodology of the work consists of three forms of research – the form of interview, form of inquiry and the form of focus group interview.
The bachelor’s aim is to find a testimony to the exploratory question: “Is it possible, that a reader of Cosmopolitan can become a reader of Lilit?”
Key words: media, audience, Cosmopolitan, Lilit, purchasing habits, motives.