Iepazīšanās klubu kultūra Latvijā
Author
Kārkliņa, Ilona
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Lāce, Ilze
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Iepazīšanās klubus Latvijā var iedalīt divos veidos: iepazīšanās klubi, kuros ir sievietes un vīrieši, kuri dzīvo Latvijā un vīrieši no citām valstīm; starptautiskās laulību aģentūras, kurās ir Latvijā dzīvojošas sievietes un vīrieši no citām valstīm.
Iepazīšanās klubi aplūkoti no patērniecības kultūras perspektīvas, cilvēku attiecības tajā raksturotas ar sociālās apmaiņas teorijas palīdzību un Fromma paustajām idejām par partnerattiecībām, komunikācija skaidrota izmantojot Ē. Gofmana pieeju.
Lai raksturotu iepazīšanās klubu kultūru Latvijā, tika veikts līdzdalības novērojums, 3 intervijas ar iepazīšanās kluba darbiniecēm, 2 intervijas ar psihoterapeitēm, kuras tuvāk pastāstīja par partnerattiecībām mūsdienās, un 1 intervija ar starptautiskās laulību aģentūras klienti; kā arī neliela kvantitatīva analīze. Dating agencies in Latvia can be distributed in two different ways: dating agencies where are men and woman from Latvia and men from other countries and international marriage agencies are woman from Latvia and men from other countries.
Dating agencies are analyzed from the perspective of consumer culture, where relatsionship between people describes social exchange theory and Fromm’s ideas about partnership. Gofmans ideas are used to describe comunication between people in dating agencies.
To describe dating agencies culture in Latvia I took part in a observation in a dating agency, interviewed three woman who worked in a dating agency, two psychotherapists and one girl who is a client in an international marriage agency. Made a quantitative analyze of woman questionnaires from international marriage agencies.