Latvijas Radio 2 klausītāju attieksmes raidstacijai adresētajās vēstulēs
Автор
Lase, Sintija
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Duka, Uldis
Дата
2006Metadata
Показать полную информациюАннотации
Autores Sintijas Lases bakalaura darbs ar nosaukumu „Latvijas radio 2 klausītāju attieksmes raidstacijai adresētajās vēstulēs pirmajā daļā apkopo teorētisko literatūru par auditorijas jēdzienu, radio fenomenu citu masu mediju vidū, masu komunikācijas modeli un tā struktūru, atgriezeniskās saites definēšanu un vēstuļu nozīmi tajā.
Teorētiskā daļa par pētījuma metodoloģiju skaidro kontentanalīzes, diskursa analīzes, semantikas un semiotikas nozīmi.
Empīriskajā daļā autore analizē 727 Latvijas radio 2 klausītāju vēstules, vadoties pēc pieciem kritērijiem: vēstuļu uzrunas frāžu lietojums, apsveikuma pieprasījuma forma, dziesmas pieprasījuma forma, atsveicināšanās frāžu lietojums, lirikas izmantošana apsveikuma tekstā, kā arī vēstulēs minēto problēmjautājumu analīze.
Vēstuļu satura analīze lielā mērā apstiprina autores izvirzīto hipotēzi, ka Latvijas radio 2 klausītāji raidstaciju uztver kā savu ģimenes locekli, draugu, uzticamības personu, personificē šo mediju un identificē to ar konkrētu ētera personu, piedēvējot viņam personīgi radio labo un slikto pieredzi. The bachelor “The attitudes of listeners in the letters of Latvian radio 2” in the first part summarizes the academic literature of audience, radio phenomenon between other mass media, model of mass communication and its structure, letters from audience, feedback and its meaning in the communication processes.
The methodology of the exploration are content analyze, discourse analyze and semantic and semiotic.
There the author has analyzed 727 letters in the exploration part. She had five different criteria: the way how the listeners say hello; how the listeners ask for congratulation to some person; how he/she is asking for the special song, how the listener says good bye. In the end of the exploration the author analyze how often listeners use the poetry in congratulation letters, and finally the author analyzes the problem issues what the listeners write to the Latvian radio about.
The analyze of the letters certifies the hypothesis that listeners perceive Latvian radio like friend, relation and the person for trust, personalize this medium and identify it like some persons who are working in broadcasts in this radio.