• English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Help
  • English 
    • English
    • Latviešu
    • Deutsch
    • русский
  • Login
View Item 
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
  •   DSpace Home
  • B4 – LU fakultātes / Faculties of the UL
  • B --- Bij. Sociālo zinātņu fakultātes noslēguma darbi / Faculty of Social Sciences - Graduate works
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses
  • View Item
JavaScript is disabled for your browser. Some features of this site may not work without it.

”Apple” zīmola komunikācija Latvijā: jauniešu mērķauditorijas analīze

Thumbnail
View/Open
309-21445-Demitere_Liva_ld09072.pdf (1.641Mb)
Author
Demitere, Līva
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zitmane, Marita
Date
2012
Metadata
Show full item record
Abstract
Bakalaura darba tēma ir – ”Apple” zīmola komunikācija Latvijā: jauniešu mērķauditorijas analīze. Problēmas būtība - neskatoties uz to, ka Latvijā zīmola komunikācija netiek vadīta, šis zīmols ir atpazīstams jauniešu auditorijā un tiek patērētas tā preces un pakalpojumi. Pētījuma mērķis ir izprast „Apple” zīmola komunikācijas procesus, noteikt to, kā šis zīmols tiek uztverts jauniešu auditorijā, cik prestižs tas viņiem liekas un ko vēsta par sevi. Pētījuma rezultātā tika noteikts, ka jaunieši „Apple” zīmolu ir iepazinuši interpersonālās un masu komunikācijas ceļā, kā arī jauniešu sabiedrībā zīmolam ir izveidojies pozitīvs tēls un zīmols tiek uztverts kā prestižs. Atslēgvārdi: „Apple”, komunikācijas modeļi, jaunieši, prestižs.
 
The theme of this research work is – “Apple” brand communication in Latvia: analysis of adolescent target audience. Research problem essence lies in the fact that, despite that in Latvia “Apple” brand communication is not managed, Latvian adolescents audience consumes products and services of this brand. The aim of this paper work is to understand „Apple” brand communication processes and determine how the brand is being perceived in the youth audience, do they feel this brand as prestige and what does this brand tells about itself. Summarizing the results of this research, it was determined that adolescents had found out about the “Apple” brand with the interpersonal and mass communication way, as well they have a positive brand image and brand is perceived as prestigious. Key words: „Apple”, communication models, adolescents, prestige.
 
URI
https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22558
Collections
  • Bakalaura un maģistra darbi (SZF) / Bachelor's and Master's theses [4652]

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV
 

 

Browse

All of DSpaceCommunities & CollectionsBy Issue DateAuthorsTitlesSubjectsThis CollectionBy Issue DateAuthorsTitlesSubjects

My Account

Login

Statistics

View Usage Statistics

University of Latvia
Contact Us | Send Feedback
Theme by 
@mire NV