Vides reklāmu dizaina semiotiskā analīze: Rīga 2011
Author
Liepiņa, Linda
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šķilters, Jurģis
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Darba tēma ir „Vides reklāmu dizaina semiotiskā analīze: Rīga 2011”. Pētījuma problemātika ietver jautājumu par to, vai vides reklāmu efektivitātes noteicošais faktors ir vizuālais vēstījums. Darba mērķis bija izpētīt 2011. gada vides reklāmu vizuālo vēstījumu un noskaidrot to efektivitāti.
Darba teorētiskajā daļā aplūkots reklāmas jēdziens, reklāmu veidi, vides reklāma, semiotika, dizains reklāmā. Metodoloģijas daļā aprakstīts par kontentanalīzes un aptaujas metodēm. Kontentanalīzes kategorijas veidotas pēc Bergstrema (Bo BergstrĻm), Deivisa (Joel J. Davis), Pīrsa (Charles Pierce), Barta (Roland Barthes) teorijām.
Empīriskajā daļā veikta 100 vides reklāmu vizuālā kontentanalīze un apkopoti aptaujas dati efektivitātes mērīšanai. Rezultātā diskusijas daļā meklētas saistības, sakarības un interesantākie fakti, kas tika iegūti ar abu pētniecības metožu palīdzību. The main topic of the Bachelor paper „Semiotic analysis of outdoor advertising design: Riga 2011” involves the issue of whether the effectiveness of outdoor advertisings key factor is the visual message. Aim of the paper was to study outdoor advertising visual message and make impact analysis.
The theoretical part of the paper includes theory about advertising concept, types of advertising, outdoor advertising, semiotic, advertising design. Methodological part includes description of research methods like content analysis and survey. Content analysis is based on BergstrĻm B., Davis J.J., Pierce C. and Barthes R. theories.
The empirical part of paper consists of two major parts: visual content analysis and survey data representation. Content analysis includes 100 outdoor advertising visual message researches. Discussion part summarizes the relevance, relationship which was obtained.