Bibliogrāfiskās informācijas veidošana un to ietekmējošie faktori skolu bibliotēkās
Author
Rozenberga, Dace
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mūze, Baiba
Date
2006Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā “Bibliogrāfiskās informācijas veidošana un to ietekmējošie faktori skolu bibliotēkās” tiek pētīts bibliogrāfiskās informācijas veidošanas process divpadsmit Rīgas vidējās izglītības iestāžu bibliotēkās. Bibliogrāfiskā informācija tiek aplūkota kā sistēmas sastāvdaļa, pieņemot, ka tās veidošanu ietekmē ne tikai bibliotekārs, bet arī normatīvā bāze, skolas administrācija un skolēni. Bakalaura darbs sastāv no trīs lielām nodaļām. Pirmajā nodaļā raksturota izglītības sistēma Latvijā un skolas bibliotēkas vieta tajā, kā arī apkopotas normatīvdokumentos noteiktās prasības bibliogrāfiskās informācijas veidošanai skolu bibliotēkās. Otrā nodaļa aplūko bibliogrāfiskās informācijas būtību un tās vietu informācijas organizācijas sistēmā, kā arī tiek skatīti galvenie bibliogrāfisko datu apstrādi regulējošie standarti un noteikumi. Empīriskā pētījuma datu analīze veikta un galvenie secinājumi apkopoti trešajā nodaļā, pētītas gan bibliogrāfiskās informācijas formas un bibliogrāfisko datu kvalitāte, gan to izmantošana skolu bibliotēkās.
Sākumā izvirzītā hipotēze – bibliogrāfiskās informācijas veidošana skolu bibliotēkās nenotiek saskaņā ar bibliogrāfisko datu apstrādi regulējošiem normatīvdokumentiem – pētījuma gaitā apstiprinās. The author in the bachelor thesis “Formation of bibliographic information in the achool libraries and factors having impact on it” examines a bibliographical information creation process in twelve secondary school libraries in Riga. Bibliographical information forms and bibliographical data quality are analyzed in the paper.
The author applies the systems theory model for analyzing the issue. According to the systems theory model the information creation process is affected not only by librarian but it is being exposed to several other factors also, such as, bibliographic standards and rules, school’s administration and students.
The bachelor thesis consists on three chapters. The education system in Latvia and school library’s significance in this system is analyzed in the first chapter. It also summarizes the official standards and rules for bibliographical information creation in school libraries. The meaning of bibliographical information, its role in the information organization system, and main standards and rules for bibliographical data processing are covered in the second chapter. The data are being analyzed and main findings presented in the third chapter.