Valmieras "mediju kopiena": identitāte un mediju lietojums
Автор
Ugaine, Anete
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Zelče, Vita
Дата
2013Metadata
Показать полную информациюАннотации
Maģistra darba "Valmieras "mediju kopiena": identitāte un mediju lietojums" mērķis ir noskaidrot, cik lielu piederību valmierieši izjūt pret Valmieru un Latviju, gūt priekšstatu par mediju lomu identitātes veidošanā.
Teorētiskajā daļā aplūkots identitātes jēdziens, nacionālās un reģionālās identitātes skaidrojumi, vietas un telpas jēdzieni, reģionālo mediju nozīme vietējās kopienās, lietojuma un apmierinājuma pieeja. Iedzīvotāju anketēšanā noskaidrotas piederības sajūtas dažādām vietām, kā arī mediju lietojums. Etnogrāfiskais pētījums vietējos medijos sniedzis priekšstatu tam, kā vietējie mediji veicina piederības sajūtas.
Rezultāti liecina, ka aptaujātie valmierieši izjūt izteiktu piederību Valmierai un Latvijai. Cilvēku ikdienā nozīmīga vieta ir vairākiem vietējiem medijiem, kuri funkcionē kā kopienas identitātes un piederības sajūtu veidotāji.
Atslēgvārdi: Valmiera, reģionālā identitāte, nacionālā identitāte, piederības sajūta, mediju lietojums, vietējie mediji The aim of the master thesis ""Media community” of Valmiera: identity and media use" is to find out how strong is the sense of belonging of Valmierians to Valmiera and Latvia and to gain insight of media use in Valmiera.
The theoretical part of the paper covers such concepts as identity, regional and national identity, place and space, local media, uses and gratifications approach. Data gained in the questionnaire revealed the sense of belonging to different places and media use in Valmiera. Ethnographic study of the local media provided an insight to the ways media may contribute to creating identities and sense of belonging.
The study shows that Valmierians have a strong sense of belonging to Valmiera and Latvia. Some of the local media have an important role in people’s daily lives; they can offer a sense of community identity and belonging to a place.
Keywords: Valmiera, regional identity, national identity, sense of belonging, media use, local media