dc.contributor.advisor | Tjarve, Rolands | en_US |
dc.contributor.author | Gabrjuna, Viktorija | en_US |
dc.contributor.other | Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte | en_US |
dc.date.accessioned | 2015-03-24T08:04:17Z | |
dc.date.available | 2015-03-24T08:04:17Z | |
dc.date.issued | 2012 | en_US |
dc.identifier.other | 29421 | en_US |
dc.identifier.uri | https://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22623 | |
dc.description.abstract | Darba mērķis ir izpētīt LTV programmas plānošanu un salīdzināt to ar TV3 un LNT programmām, lai iegūtu priekšstatu par komercializācijas ietekmi uz Latvijas sabiedriskās televīzijas darbību.
Teorētiskā daļa aplūko literatūru par mediju ekonomikas galvenajiem konceptiem, sabiedrisko mediju funkcionēšanu mūsdienās un medija kvalitātes studijām.
Empīriskajā daļā prezentēti dati, kas iegūti, salīdzinot TV3, LNT, LTV1 un LTV7 programmas grafiku kontentanalīzes rezultātus. Ir apkopoti arī fokusgrupas diskusijās ar jauniešiem iegūtie viedokļi par LTV un intervijās ar LTV darbiniekiem iegūtās atbildes, kas salīdzinātas ar TV3 un LNT pārstāvju paustajām nostājām. Savukārt analītiskajā daļā salīdzinājumā ar TV3, LNT izvērtēta LTV darbība.
No pētījuma rezultātiem izriet, ka LTV un LNT, TV3 darbības vērtējumā iezīmējas vairākas kopīgas iezīmes. Tas ļauj secināt, ka, pirmkārt, Latvijas televīzijas industrijā noteikumus diktē komerciālās televīzijas, otrkārt, LTV lielā mērā ir pakļauta tirgus spēku ietekmei.
Atslēgvārdi: sabiedriskā televīzija, komercializācija, programmas grafiks, jauniešu auditorija. | en_US |
dc.description.abstract | The purpose of this work is explore LTV program planning and compare it with the TV3 and LNT program, to gain insight on the impact of commercialization on public broadcasting operation in Latvia.
Theoretical part examines media economic key concepts, the functioning of the public media today and perspectives on quality in media production.
Empirical part presented comparative analysis of TV3, LNT, LTV1 and LTV7 program schedule content analysis results. Also there are summarized youth views about LTV and interviews with Latvian Television employees, who compared with TV3 and LNT representatives expressed positions. The analytical part compares TV3, LNT and LTV operation.
Acquired data allow make conclusions that LTV and TV3, LNT operation have a number of common features.
It means, firstly, that the television industry conditions in Latvia are dictated by commercial television stations, and, secondly, LTV are vulnerable to market forces.
Key words: public broadcasting, commercialization, program schedule, young audience | en_US |
dc.language.iso | N/A | en_US |
dc.publisher | Latvijas Universitāte | en_US |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | en_US |
dc.subject | Komunikācijas zinātne | en_US |
dc.title | Mediju komercializācijas ietekme uz sabiedrisko televīziju Latvijā | en_US |
dc.title.alternative | The impact of media commercialization on public broadcasting in Latvia | en_US |
dc.type | info:eu-repo/semantics/bachelorThesis | en_US |