Sponsorēšanas iespējas sporta mārketingā. Baltijas Basketbola Līgas piemērs
Автор
Čerņikova, Karīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Mozers, Miervaldis
Дата
2008Metadata
Показать полную информациюАннотации
Pasaulē sponsorēšana ir viena no straujāk augošajām mārketinga aktivitātēm. Autores darba „Sponsorēšanas iespējas sporta mārketingā Baltijas Basketbola Līgas piemērs” mērķis ir izpētīt esošo un iespējamo publicitāti Baltijas Basketbola Līgas sponsoriem, ka arī konstatēt, vai BBL (Baltijas Basketbola Līgā) mārketingā sponsorēšanas iespējas tiek izmantotas sistemātiski, saņemot tās publicitātes iespējas, ko sponsoram sniedz sporta mārketings.
Bakalaura darbs sastāv no teorētiskās daļas (3 nodaļas), praktiskās daļas un pielikumiem. Teorētiskajā daļā apskatītas sporta sponsorēšanas definīcijas, kā arī analizēta sponsorēšanas būtība un loma sportā. Sporta sponsorēšana kā komunikācijas līdzeklis apskatīta un analizēta win-win metodes aspektā. Apskatītas arī sporta sponsorēšanas iespējas sporta mārketingā. Praktiskajā daļā tiek veiktas dziļās intervijas un sponsorēšanās piedāvājumu analīze Baltijas Basketbola Līgā, ka arī tika aptaujātie eksperti.
Autore izvirza hipotēzi, ka BBL (Baltijas Basketbola Līgā) mārketingā sponsorēšanas iespējas tiek izmantotas nesistemātiski, nesaņemot tās publicitātes iespējas, ko sponsoram sniedz sporta mārketings.
Ņemot vērā darba gaitā savākto informāciju, autores izvirzītā hipotēze apstiprinās pilnībā, jo secina, ka BBL sponsorēšanās piedāvājumu nepilnīga mārketinga dēļ, sponsori bieži vien neapzinās savas iespējas.
Atslēgvārdi: Sporta sponsorēšana; sporta mārketings; sponsorēšanas loma; Win-win metode. Sponsorship is one of the fastest growing marketing activities. The aim of bachelors work „Sponsorship opportunities in sports’ marketing. Baltic Basketball Leagues’ example,” is to explore existent and possible Publicity situation for BBL sponsors, and to realize whether in BBL marketing sponsorship opportunities are made sistematicaly and get those Publicity opportunities which arge given to sponsors by sports marketng.