Žurnālista sociālās atbildības izpratne Latvijas žurnālistu vidē
Author
Platonova, Alīna
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Šulmane, Ilze
Date
2013Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbā „Žurnālista sociālās atbildības izpratne Latvijas žurnālistu vidē” tiek pētīts, kā dažādu veidu Latvijas masu mediju pārstāvji izprot un interpretē žurnālista sociālās atbildības jēdzienu.
Pētījuma veikšanai tiek izvirzītas trīs pētnieciskās problēmas.
Lai rastu atbildes uz pētnieciskās problēmas jautājumiem, darba empīriskajā daļā tiek analizēti dati, kas iegūti ar daļēji strukturētās intervijas metodi ar dažādu Latvijas masu mediju žurnālistiem.
Pētījumā iegūtie rezultāti parāda, ka vairākumam Latvijas respondentu ir samērā skaidra izpratne par žurnālista sociālo atbildību, kuru viņi raksturo ar daudziem kritērijiem. Daļa žurnālistu uzskata, ka sociālai atbildībai ir būtiska loma žurnālistu profesionālajā praksē, turpretim citi žurnālisti vai nu nedomā par šo jautājumu vispār, vai uzskata, ka sociālā atbildība nav vajadzīga.
Atslēgas vārdi: sociālā atbildība, Latvijas žurnālisti, komercializācija, privātie un sabiedriskie masu mediji. In the present bachelor thesis the understanding of the meaning of social responsibility of the journalist by the representatives of different types of Latvian media is explored; the thesis is entitled “The awareness of journalist’s social responsibility in Latvian journalistic environment”.
To conduct the research three objectives were drawn.
In order to find answers to the main questions of the research in the empirical part of the work the data obtained by the method of semi-structured interviews with the journalists is analyzed.
The results of the study indicate that the majority of respondents – Latvian journalists have a clear idea of social responsibility. Part of the Latvian journalists believe that social responsibility is important in their work; while other journalists either do not take into account social responsibility factor or consider it unnecessary.
Key words: social responsibility, Latvian journalists, commercialization, private and public media.