Show simple item record

dc.contributor.advisorLasmane, Skaidrīteen_US
dc.contributor.authorBeķeris, Kasparsen_US
dc.contributor.otherLatvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāteen_US
dc.date.accessioned2015-03-24T08:04:21Z
dc.date.available2015-03-24T08:04:21Z
dc.date.issued2013en_US
dc.identifier.other33980en_US
dc.identifier.urihttps://dspace.lu.lv/dspace/handle/7/22655
dc.description.abstractBakalaura darbā pētīts viens no zināmākajiem un plašākajiem baumu gadījumiem Latvijā, kurā viens no baumu izplatīšanās kanāliem bija arī Twitter. Bakalaura darbā ar aptaujas anketas palīdzību savstarpēji salīdzināta Twitter, TV, interneta ziņu portālu un laikrakstu informācijas ticamības uztvere lietotāju vidū un spēja kritiski novērtēt ziņu patiesumu. Šim nolūkam izmantotas Džonsona un Kaijes (2000), Sandera (1996), Gaciano un MakGrata (1986) izstrādātās ticamības dimensijas. Darbā tiek meklēti efektīvi instrumenti, kas Twitter lietotājiem varētu palīdzēt novērtēt šajā mikroblogošanas vietnē publicēto ziņu patiesumu un ticamību. Izmantots Kastilio, u.c. (2010) pētījums. Ar tvītu kontentanalīzes palīdzību pārbaudīts, ka Twitter ir novērojami faktori, kas signalizē par tajā publicēto ziņu nepatiesu baumu gadījumā. Atslēgvārdi: sociālie tīkli, Twitter.com, baumas, informācijas ticamības faktori, sociālo mediju ticamības faktorien_US
dc.description.abstractPaper examines one of the most extensive case of rumors in Latvia where one of the channels of spreading of rumors was Twitter. This work with the help of survey compares media users’ perception of information credibility posted in different media and the ability of media users to critically assess the veracity of this information. For this purpose the dimensions of news credibility created by Johnson and Kaye, Sundar, and Gaziano, McGrath are used. The work searches for effective tools that can help to assess truthfulness and credibility of news posted at micro-blogging site. The study of Castillo et. al. is used for these purposes. The content analysis of tweets verified that there are several factors that can be observed in the Twitter, that signaling of low credibility of posted news in the case of rumors. Tags: social media, twitter, rumor, information credibility, social media credibilityen_US
dc.language.isoN/Aen_US
dc.publisherLatvijas Universitāteen_US
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccessen_US
dc.subjectKomunikācijas zinātneen_US
dc.titleMikroblogošanas vietnē "Twitter.com" publicēto ziņu ticamība: baumu par "Swedbank" bankrotu gadījuma analīze (2011)en_US
dc.title.alternativeCredibility of News Posted on Microblogging Site "Twitter.com". Rumors on Bankruptcy of "Swedbank": a Case Study (2011)en_US
dc.typeinfo:eu-repo/semantics/bachelorThesisen_US


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record