Baiļu konstrukcija filmās "Zāģis" un "Paranormālās parādības"
Author
Tiziks, Artūrs
Co-author
Latvijas Universitāte. Sociālo zinātņu fakultāte
Advisor
Freibergs, Viktors
Date
2012Metadata
Show full item recordAbstract
Bakalaura darbs "Baiļu konstrukcija filmās "Zāģis" un "Paranormālās parādības"" apskata šausmu žanru, baiļu konstrukciju. Pētījuma problēma: kas ir tie elementi, kas šausmu filmā Paranormālās parādības piesaista, biedē skatītājus? Darba mērķi ir noskaidrot: kas piesaista, biedē šausmu žanrā; kura filma – Zāģis vai Paranormālās parādības – ir biedējošāka, kāpēc.
Darbs sastāv no 3 daļām: teorētiskās - apskatīta kino literatūra; metodoloģiskās – aprakstītas izmantotās metodes; pētnieciskās - veikta filmas, aptaujas analīze.
Rezultāti atklāj: Paranormālās parādības piesaista, biedē skatītāju ar ticamību, identificēšanās iespējām, stāsta struktūru; šausmu žanrs piesaista emociju, pieredzes, identificēšanās dēļ; Paranormālās parādības ir biedējošāka par filmu Zāģis, jo notikumi tajā, pieeja, filmēšanas stils, vide ir ticamāka, tāpēc biedējošāka.
Atslēgas vārdi: bailes, Paranormālās parādības, Zāģis, šausmu elementi, POV. Bachelor paper "Construction of fear in movies "Saw" and "Paranormal Activity"" examines horror genre, construction of fear. Research problem – determine elements that attract and scare in the movie Paranormal Activity? Objectives: find out what attracts and scares in the horror genre; which movie – Saw or Paranormal Activity – is scarier and why.
Paper consists of 3 parts: theoretical - cinema literature studies; methodological – research methods are described; empirical – film analysis, survey.
The study reveals: Paranormal Activity scares and attracts viewers with plausibility, identification with characters, situations, story structure; the genre attracts because of emotions, experience, identificiation; Paranormal Activity is scarier than Saw, for enviroment, events, approach, style of filming used is more believable, thus scarier.
Keywords: fear, Paranormal Activity, Saw, horror elements, POV.